اسب‌ها و چابک‌سواران روز اول هفته دوم کورس اسب‌دوانی آق‌قلا مشخص شدند

گرگان- ایرنا- روز اول از هفته دوم کورس تابستانه اسب‌دوانی آق‌قلا روز پنجشنبه اول شهریور ماه در میدان سوارکاری این شهرستان در شمال گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رقابت‌های امروز در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با شرکت ۶۰ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

دور اول کورس امروز با شرکت اسب‌های نژاد ترکمن بیشتر از سه سال مبتدی نبرده به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب «مارال کلاته» با چابکسواری «رامین قهرمانی» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «آی‌هان قلیچ‌خانی» و «بالسن انفاس» به ترتیب با چابکسواری «مومن بهادر» و «یاسین زارعی ‌کسلخه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ‌اسب نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس پنج وارد دپار شدند که در پایان این دور هزار متری، اسب‌های «آی‌گزل ارمشی»، «تکاور نوری» و «کیان نوروزی» با چابکسواری «یاسر آموت»، «محمدرضا نوری» و «بنیامین جرجانی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد تروبرد بیشتر از سه سال مبتدی نبرده به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب‌های «دوین» با چابکسواری «قربان‌محمد اودک»، «نازار» با سوارکاری «یاسر آموت» و «آلبالو» با چابکسواری «کمال دلیجه‌عطا» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اسب‌ نژاد دوخون بیشتر از سه سال مبتدی نبرده در دور چهارم به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «یونس اورکلی»، «یاسر آموت» و «کیوان قلرعطا» به ترتیب اسب‌های «کاراتای»، «ونوس دنسر» و «مید نایت» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون ۲ سال مبتدی نبرده برای مسافت هزار متری وارد دپار شدند که اسب‌های «دوبی رجینی» با چابکسواری «یاسین‌ زارعی‌کسلخه»، «المپیک بندر» با چابکسواری «بنیامین جرجانی» و «باوان» با سوارکاری «جواد آچاک» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم و پایانی هفته دوم کورس تابستانه آق‌قلا ویژه اسب‌های نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس ۶ برگزار شد که در پایان این دور هزار و ۲۰۰ متری از میان اسب‌های شرکت کننده اسب‌های «آی‌پری گز»، «طوفان سرخ» و «زیبای صحرا» به ترتیب با چابکسواری «مومن بهادر»، «محمدرضا نوری» و «یاسین زارعی‌کسلخه» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

روز دوم هفته دوم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا فردا جمعه برگزار خواهد شد.

مسابقات اسب‌دوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha