۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85563055
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن + فیلم

گرگان- ایرنا- هفته نهم و پایانی کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندرترکمن روز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان در هشت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و نیز هزار و ۵۵۰ متر با شرکت ۷۱ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دور اول کورس امروز به مسافت هزار و ۲۰۰ متر، با پنج اسب‌ نژاد تروبرد کلسیفاید کلاس هفت بیشتر از سه سال آغاز شد که اسب «ایندو» با چابکسواری «نورمحمد بهادر» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «آنیکا» و «مریلا» به ترتیب با چابکسواری «بهرام بینایی» و «الله‌بردی طونی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۱۱ اسب نژاد ترکمن مبتدی نبرده ۲ سال برای رقابت هزار متری وارد دپار شدند که در پایان این دور، اسب‌های «عقاب صحرای قیداری»، «نازگل تاتار علیا» و «جولان معرب» با چابکسواری «یونس اورکلی»، «مبین کم» و «بهرام بینایی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون مبتدی نبرده ۲ ساله در دپار برای مسافت هزار متر با ۹ اسب برگزار شد که اسب‌های «گل صحرا» با چابکسواری «نورمحمد بهادر»، «ریلکس» با سوارکاری «مبین کم» و «گاد تاندر» با چابکسواری «بنیامین جرجانی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

هشت اسب‌ نژاد تروبرد کلاس ۶ (دارای ۵۱ تا ۶۵ امتیاز) بیشتر از سه سال در دور چهارم با هم در مسافت هزار متر رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «کاظم آرمیده»، «عبدالحلیم قبادی» و «آرمین آق‌آتابای» به ترتیب اسب‌های «کوئین دنسر»، «سی‌سی آنت» و «قندهار» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم هشت اسب‌ نژاد ترکمن کلاس پنج (دارای ۶۱ تا ۷۵ امتیاز) بیشتر از سه سال در مسافت هزار و ۵۵۰ متر وارد دپار شدند که «هیجا وحدانی» با چابکسواری «بهرام بینایی»، «شیلان امید» با چابکسواری «مبین کم» و «سارمات رعنا» با سوارکاری «بنیامین جرجانی» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم هفته پایانی کورس تابستانه بندرترکمن ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلسیفاید کلاس هفت بیش از سه ساله در مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد که در پایان از میان ۱۲ اسب شرکت کننده اسب‌های «لیدی گاگا»، «لیونل من» و «ستاره بندر» به ترتیب با چابکسواری «آق‌اویلی بشگرد»، «مبین کم» و «بهرام بینایی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دور هفتم این هفته به اسب‌های دو خون کلاس هفت‌ (دارای ۵۱ تا ۶۵ امتیاز) بیشتر از سه سال در مسافت هزار و ۵۵۰ متر تعلق داشت که از بین ۱۱ اسب شرکت کننده، اسب «نیکولای» با سوارکاری «یاسر آموت» اول شد و اسب‌های «اورهان» و «آرشام» به ترتیب به سوارکاری «امین محمدی» و «امین مخدومی» دوم و سوم شدند.

همچنین در دور هشتم و پایانی نیز هفت اسب دوخون کلاس چهار (۷۱ تا ۸۵ امتیاز) بیشتر از سه سال در مسافت هزار و ۵۵۰ متر رقابت کردند که «مبین کم»، «یونس اورکلی» و «آرمین آق‌اتابای» با اسب‌های «سرین»، «مونو پالر» و «رانر هورس» به ترتیب اول تا سوم شدند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۹ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

امتیاز اسب‌ها که در کلاس‌های مختلف قرار گرفته‌اند از مجموع امتیاز آنها از عناوین کسب شده در کورس‌های سنوات گذشته محاسبه می‌شود.

هفته نهم، پایانی و قهرمانی کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندرترکمن گرامیداشت مامی‌ شاه‌نظری، حاج‌عرازقلی صداقت و حاج‌عراز طیاری از پیشکسوتان این رشته برگزار شد.

با پایان یافتن کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، کورس تابستانه آق‌قلا در شمال گلستان‌ برگزار خواهد شد.

میدان سوارکاری آق‌قلا از ۲۶ مرداد ماه میزبان این مسابقات خواهد بود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha