امام جمعه موقت ایلام: وفاق، همدلی و ولایتمداری رمز موفقیت کشور و نظام اسلامی است

ایلام - ایرنا - امام جمعه موقت شهر ایلام و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موفقیت رئیس جمهور در واقع  پیشرفت و موفقیت نظام اسلامی است، گفت: وفاق، همدلی و ولایتمداری رمز پیروزی و حرکت رو به جلوی کشور و نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام " وعد مرادبیگی" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، فرمودند که اقتصاد اولویت کشور است و دولت در مسأله اقتصاد باید حرکتی جهادی همانند دولت رئیس جمهور شهید انجام دهد و جهادی عمل و حرکت کردن یکی از توصیه های رهبری برای حل بخش مهمی از مشکلات اقتصادی مردم بود.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر خودداری کردن از بحث دوقطبی در جامعه تاکید کردند، گفت: ایشان در این مراسم همچنین بر رفاقت، حمایت و تقویت رئیس جمهور تاکید داشتند و فرمودند که موفقیت رئیس جمهور، موفقیت همه و نظام اسلامی و باید همه کمک و حمایت کنند تا توفیقات و روند حرکت رو به جلوی برای مملکت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در موضوع سیاست خارجی، اولویت ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهایی که در زمان سختی در کنار ملت و نظام اسلامی بودند، یادآور شدند و افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در عین حال باید با کشورهای دیگر هم باید ارتباط برقرار شود و با کشورهای غربی اروپایی به‌خاطر عملکردی که در برابر ملت ایران اسلامی داشتند، اگر دست از خباثت بردارند و در مسیر انسانیت قرار بگیرند، با آنها هم می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.

امام جمعه موقت شهر ایلام با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این مراسم، گفت: همدلی، وفاق، اتحاد، وحدت و حل مشکلات با همین اتحاد و وحدت از محورهای سخنان رئیس جمهور بود و همه ما باید این وحدت، اتحاد و وفاق را حفظ کنیم و موفقیت رئیس جمهور در واقع پیشرفت و موفقیت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به اینکه در مراسم تحلیف رئیس جمهور، حدود هشتاد نماینده کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند، افزود: سخنان رئیس جمهور در این مراسم نیز قاطع، شفاف و برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و دنیای اسلام با سخنان رئیس جمهور در زمینه حمایت از مقاومت امیدوار شد.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن در زمینه حمایت دولت جدید از مقاومت، ابراز کرد: سخنان شفاف و قاطع رئیس جمهور، دشمنان را ناامید کرد و این حمایت از محور مقاومت و بیان مواضع انقلابی برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، قابل قدردانی است.

امام جمعه موقت ایلام: وفاق، همدلی و ولایتمداری رمز موفقیت کشور و نظام اسلامی است

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تشکیل کابینه دولت مبنی بر انقلابی و جهادی بودن، گفت: انتظار می رود که نیروهای جهادی و جوان سر کار بیایند و بتوانند کارها را به‌عهده گرفته و به سرعت انجام دهند.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به خدمات دولت های مختلف در استان، یادآور شد:خدمات زیادی در استان ایلام انجام شده اما عقب‌ماندگی‌هایی هم وجود دارد، در دولت شهید رئیسی خدمات زیادی برای این استان صورت گرفت، برای کاهش بیکاری جوانان به توسعه صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در استان و اولویت استخدام نیروهای بومی استان نیاز داریم.

وی گفت: اگر صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در ایلام توسعه پیدا کند زمینه اشتغال جوانان فراهم خواهد شد، شرکت‌های بزرگی در استان ایلام باید راه‌اندازی شود که جوانان ایلامی مشغول به اشتغال شوند، یکی از اولویت‌های دیگر استان ایلام موضوع راه‌آهن است که در دولت های مختلف پیگیری شده اما تا کنون محقق نشده است، انتظار می رود که خط ریلی استان برای رفع معضل حمل و نقل مسافر و کالا در استان راه اندازی شود.

امام جمعه موقت ایلام تصریح کرد: سامانه گرمسیری در استان می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند، در دولت شهید رئیسی، اقدام های خوبی در راستای تکمیل این طرح انجام شد اما لازم است که دولت چهاردهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به شهادت سردار مقاومت شهید اسماعیل هنیه، ابراز کرد: رژیم اشغالگر قدس محاسبه خطا آمیز بزرگی را انجام داد و خود را در خطر قرار داده و به نابودی نزدیک‌تر کرده است، امروز اسماعیل هنیه به‌عنوان الگوی مقاومت برای مردم فلسطین تبدیل شده و خون این شهید به طور قطع، در بین مردم فلسطین اثرگذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سردار مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت او، چالش‌های بزرگی برای نظام سلطه ایجاد کرد، یادآور شد: شهادت حاج قاسم سلیمانی چالش و آسیب‌پذیری دشمن را افزایش داد و امروز نیز خون شهید اسماعیل هنیه، به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بستر مجازات سنگینی را برای اسرائیل غاصب فراهم کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با اشاره سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه خون‌خواهی این مهمان عزیز را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: به طور قطع یک وعده صادق دیگری، سنگین‌تر، مخرب تر و اثرگذارتر برای دشمن رقم خواهد خورد، امروز دشمن به سکوت کامل رفته و ترس عجیبی بر جامعه صهیونیست ها حاکم شده‌ و ان‌شاءالله شاهد وعده صادق دیگری خواهیم بود و مجازات سنگینی بر پیکره آنان وارد خواهد شد و زمینه نابودی اسرائیل فراهم می شود.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: این شورا نقش مهمی در مدیریت مراسم، برنامه‌های انقلابی و مناسبتها، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها در جامعه دارد.

امام جمعه موقت با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار یادآور شد: بار سنگین اطلاع‌رسانی بر دوش خبرنگار است و امید است که خبرنگاران، براساس صداقت، راستی آزمایی و واقعیت‌ها، مطالبات مردم را برای مسئولان مطلع بیان کنند و این وظیفه بزرگ خبرنگاران است.

وی به هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و هفته بسیج حقوق‌دانان اشاره کرد و افزود: دادگستری استان رتبه اول کشور را به عنوان رئیس برتر دادگستری کشور کسب کردند و دادستان استان نیز رتبه اول دادستان‌های مراکز استان های کشور را کسب کردند که از این عزیزان قدردانی می شود.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع)، خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع)، حرکت فرهنگی امام سجاد(ع) را ادامه دادند و حوزه علوم دینی را گسترش داده و شاگردان زیادی را در اقصی نقاط مختلف جهان گسیل داشته و معارف اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha