عضو مجلس خبرگان: ترور اسماعیل هنیه در تهران اهانت به ملت ایران است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه دکتر «اسماعیل هنیه» به صورت رسمی به ایران دعوت شده بود، افزود: ترور ایشان در تهران برخلاف پروتکل‌های بین‌المللی، و اهانت به جمهوری اسلامی و ملت ایران است. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: این اقدام تروریستی در شورای امنیت سازمان ملل محکوم شد اما آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی همچنان از اسراییل پشتیبانی می‌کنند و بر همین اساس آنچنان که در پیام رهبری و فرمانده سپاه هم بیان شد، خونخواهی و انتقام مورد انتظار ملت ایران است.

وی پاسخ مناسب به اسراییل با صلاح‌دید رهبری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: «هنیه» در آخرین دیدارش با مقام معظم رهبری فرموده بود که حدود ۶۰ نفر از خانواده‌اش در راه مبارزه با اسراییل به شهادت رسیده‌اند و برخی از خانواده‌ها تا ۱۹۰ نفر شهید داده‌اند.

امام جمعه مراغه به قدرت ناشی از ایمان و ایستادگی ملت فلسطین هم اشاره کرد و افزود: دختر و همسر «اسماعیل هنیه» با قدرت تمام، اینگونه واکنش نشان دادند که عزیزشان را در راه خدا تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سردمداران برخی از کشورها از انسانیت بویی نبرده‌اند، اضافه کرد: انتظار می‌رود تا ملت‌های آزاده جهان به ویژه مسلمانان در برابر کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین به صورت جدی موضع بگیرند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری هم اشاره و بیان کرد: رای مردم به رییس‌جمهور مقبولیت می‌دهد و تنفیذ حکم ریاست جمهوری به معنای مشروعیت یافتن ایشان از سوی ولی‌فقیه است.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه پزشکیان باید حمایت رهبری از خودش را قدر بداند، افزود: مراسم تحلیف با حضور ۱۱۵ هیئت از ۸۸ کشور جهان برگزار شد و پزشکیان با حمایتش از جریان مقاومت، مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه خوشحالی ناشی از تحلیف رییس‌جمهور کشورمان با ترور یک انسان وارسته و مبارز به ناراحتی تبدیل شد تا ماهیت آمریکا بیش از پیش برای برخی از افراد مشخص شود.

شیخ فضل‌الله نوری شهید مظلوم مشروطیت است

امام جمعه مراغه همچنین با بیان اینکه آیت‌الله حاج شیخ فضل‌الله نوری حدود ۱۰۵ سال قبل به دلیل مطرح کردن مشروطه مشروعه به دار آویخته شد، بیان کرد: شیخ فضل‌الله نوری فقیه جامع‌الشرایطی بود که شهید مظلوم مشروطیت خوانده می‌شود.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه مردم را در خصوص اندیشه‌های شیخ فضل‌الله نوری شست و شوی مغزی داده بودند، افزود: حتی فرزند شیخ فضل‌الله نوری هم منحرف شده بود و از به دار کشیده شدن پدرش خوشحال بود.

به گزارش ایرنا، بنیاد آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در تحلیلی اعتراف کرد که اسرائیل پس از به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، تلاش خود را برای یافتن و حذف دیگر رهبران حماس ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha