۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85556247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: مبلمان منبت ملایر باید در بازارهای جهانی عرضه شود

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع تولیدات و ظرفیت‌های بالای هنرصنعت مبلمان منبت ملایر، گفت: باید تلاش کنیم با حضور در بازارهای جهانی و صادرات، اثر تورم بر بازارهای داخلی را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "احمد آریایی‌نژاد" روز جمعه در نشست هم‌اندیشی با فعالان مبلمان منبت ملایر اظهار کرد: فعالان این هنر-صنعت باید از مشتریان بازخورد بگیرند و نسبت به رفع نقاط ضعف تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های متعدد و تقسیم کار برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبلمان منبت، ادامه داد: باید جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تشکیل تعاونی توسط فعالان این هنر صنعت را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تشکیل تعاونی، چوب و مواداولیه به قیمت مناسب به دست تولید کننده خواهد رسید و بانک‌ها و موسسات مالی تسهیلات مناسبی برای خرید اقساطی مبلمان به خریداران اختصاص دهند.

آریایی‌نژاد همچنین بر ضرورت تسلط بر علم‌ به روز در رقابت داخلی و خارجی توسط فعالان این هنرصنعت تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل یک دبیرخانه دائمی برای فعالیت در ایام سال ضروری است تا فعالان این صنعت یک بار در ماه جلسات هم‌اندیشی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه جوانان فعال این هنرصنعت به دلیل توان مالی کم نمی‌توانند کارگاه داشته باشند و باید حمایت شون،ادامه داد: با فروشگاه‌ها، تعاونی‌ها و هایپر مارکت‌های بزرگ برای فروش مبلمان رایزنی شود تا فروش این محصول از رکود خارج شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ایجاد یک سالن همایش بین‌المللی را از دیگر ضروریات دانست و خطاب به فعالان این هنرصنعت تاکید کرد: باید یک مجموعه بزرگ در شهرستان داشته باشیم.

آریایی‌نژاد همچنین حوزه گردشگری را یکی از منابع درآمدی این شهرستان دانست که باید برنامه‌ریزی خوبی برای رونق آن داشت.

نماینده مجلس: مبلمان منبت ملایر باید در بازارهای جهانی عرضه شود

ملایر مهیای برگزاری جشنواره مبلمان منبت

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در جهت برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبلمان منبت باید از نظرات همه فعالان این هنرصنعت استفاده کنیم،افزود: طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی ملایر رشد قابل توجهی داشته‌ است، به طوری‌که سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

"داریوش صفاری" آغاز عملیات اجرایی طرح ۸۰ هزار میلیارد ریالی در این شهرستان را مرهون زحمات فعالان این هنرصنعت دانست و گفت: برگزاری جشنواره مبلمان منبت یک فرصت ارزشمند و مغتنم است که می‌تواند بیش از پیش مبلمان و منبت ملایر را به کشور و جهان معرفی کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره بسیار خوبی در شهرستان برگزار شد و یک فضای بسیار خوب توسط شهرداری ملایر ایجاد شد، بیان کرد: این جشنواره می‌تواند معرف نام ملایر و در جذب گردشگر و خریدار خارجی نیز تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: تعداد جشنواره‌های تابستانی ملایر از پنج جشنواره در سال گذشته به ۱۱ جشنواره رسید و امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها معرف ملایر در هم حوزه‌ها باشیم.

صفاری وفاق و همدلی بین فعلان هنر صنعت مبلمان و منبت را رمز موفقیت و ماندگاری این برند دانست و اظهار کرد: بخشی از هدف برگزاری جشنواره به فروش اختصاص دارد و بخش مهم آن شناساندن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در سراسر کشور است.

وی تولید با کیفیت ضامن بقای برند جهانی دانست و گفت: در برخی موارد شاهد بدقولی‌ها و کیفیت پایین محصولات از سمت عده‌ای معدود هستیم که امیدواریم این موارد معدود در جشنواره پیش‌رو تکرار نشود.

صفاری یادآور شد: امسال پس از ۱۲ سال شناسایی سرمایه‌گذار برای منطقه ویژه اقتصادی سامن انجام شد و در صورت تایید زمین در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مجلس: مبلمان منبت ملایر باید در بازارهای جهانی عرضه شود

رقابت ۴۰ هنرمند از سراسر کشور در رویداد روز جهانی چوب

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز هنر-صنعت مبلمان منبت را برند اول این شهرستان دانست و گفت: امسال از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهرماه ۱۱ جشنواره در ملایر برگزار می‌شود که ۲ مورد آن به مبلمان منبت و چوب مرتبط است.

"ابراهیم جلیلی" با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره مبلمان منبت و دومین رویداد روز جهانی چوب اشاره کرد و افزود: در رویداد روز جهانی چوب حدود ۴۰ هنرمند از سراسر کشور به مدت پنج روز آثار خود را با موضوع فرهنگ در چوب تولید می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این رویداد از ۱۷ تا ۲۱ شهریور ماه در ملایر برگزار می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۳۰۰ نفر از سراسر کشور در این رویداد ثبت نام کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر مالکیت معنوی برند مبلمان منبت را مربوط به صنایع دستی دانست و افزود: تاکنون در شهرستان ملایر ۱۷ مالکیت معنوی ثبت شده و در استان همدان هیچ شهرستانی به اندازه ملایر مالکیت معنوی نداشته است.

نوسانات قیمت تولیدکنندگان مبلمان منبت را آزار می‌دهد

رئیس اتاق اصناف شهرستان ملایر نیز ظرفیت تولید مبلمان در ملایر را بی‌نظیر خواند و گفت: ملایر بیش از ۶۰ درصد مبلمان کشور را تولید می‌کند که نقش بسزایی در رونق اقتصاد شهرستان دارد.

"میثم زندیه" با تاکید بر اینکه از نظر تنوع کاری، حجم تولیدی و کیفیت حرف زیادی برای گفتن داریم، افزود: شهرک صنعتی مبلمان منبت حاجی‌آباد جایگاه خوبی برای عرضه و تولید مبلمان است و مصداق آن در کشور نیست.

وی به ضرورت اجرای فازهای بعدی شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی آباد اشاره کرد و گفت: نوسانات قیمت تولیدکنندگان را آزار می‌دهد و باید بازار به ثبات برسد و تولید کننده نسبت به خرید اقلام مشکلی نداشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ملایر گفت: سه شاخه تامین مواد اولیه، تولید کننده و توزیع کننده در بازار داریم که در شاخه تامین مواد اولیه مبلمان منبت، سود اصلی به وارد کننده مواد اولیه می‌رسد و تولیدکنندگان بدلیل عدم سرمایه در گردش و بقا در بازار، با سود ۱۰ درصدی محصولات خود را عرضه می‌کنند.

نماینده مجلس: مبلمان منبت ملایر باید در بازارهای جهانی عرضه شود

زندیه با بیان اینکه قیمت پارچه مبلمان تولید داخل با قیمت بیشتری نسبت به پارچه وارداتی به دست تولیدکننده می‌رسد، تاکید کرد: این دلایل سبب افزایش قیمت تمام شده محصول و در نهایت مبل به یک کالای لوکس تبدیل و از سبد خرید مردم حذف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات نیز به دلیل قیمت نهایی محصول با کشورهای رقیب قابلیت رقابت نداریم و تا زمانی که مواد اولیه خوب و به قیمت مناسب، به دست تولید کننده نرسد، رقابت سخت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ملایر با تاکید بر اینکه شهرهای دیگر نیز در حوزه فروش وضع بهتری از ما ندارند، گفت: رکود بازار در ملایر با توجه به میزان تولید و زیر ساخت‌های قوی مبلمان بیشتر به چشم می‌آید.

نماینده مجلس: مبلمان منبت ملایر باید در بازارهای جهانی عرضه شود

پخش تیزر جشنواره مبلمان منبت ملایر ار رسانه ملی

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر نیز در ادامه این نشست گفت: فعالیت خود را برای حضور در جشنواره امسال از دی.ماه سال گذشته آغاز کردیم و در حوزه ساخت تیزر برای این جشنواره با پنج شرکت وارد مذاکره شدیم و قرارداد ساخت تیزر بسته شد.

"یدالله کریمی" افزود: در این دوره از جشنواره ۵۰۰ دقیقه پخش تیزر از صدا و سیما به جشنواره مبلمان و منبت ملایر اختصاص یافت و امیدواریم بتوانیم نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.

کریمی با بیان اینکه در حوزه فروش و توسعه این هنر صنعت نیاز به تسهیلات فروش داریم، گفت: در این مورد تجربه خوبی در سنوات قبل داشتیم و در قراردادی که بانک کارآفرین داشتیم و خریداران استقبال خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به انجام مذاکراتی با برخی از بانک‌ها، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم تسهیلاتی را برای خریداران در جشنواره امسال اختصاص دهیم تا شاهد رونق نمایشگاه‌ها و تولید کنندگان در این جشنواره باشیم.

گزارش ایرنا؛ نهم دیماه سال ۱۳۹۸ بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی، منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید و بیش از ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha