۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85556325
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان هفته هشتم کورس اسبدوانی بندر ترکمن با رقابت ۵۶ اسب+ فیلم

گرگان- ایرنا- روز دوم و پایانی از هفته هشتم کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندر ترکمن روز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان در ۶ دور هزار، هزار و ۱۰۰ و نیز هزار و ۵۵۰ متر با شرکت ۵۶ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول کورس امروز به مسافت هزار و ۵۵۰ متر، با هشت اسب‌ نژاد ترکمن کلاس ۶ (۵۱ تا ۶۵ امتیاز) بیشتر از سه سال آغاز شد که اسب «شهبد آریاسب یزدان» با چابکسواری «امین محمدی» زودتر خط پایان را پشت‌ سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «آتا کهری» و «ایلحان مهرانی» به ترتیب با چابکسواری «بنیامین جرجانی» و «بهرام بینایی» دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۱۱ اسب نژاد دوخون کلاس ۶(۴۶ تا ۶۰ امتیاز) بیشتر از سه سال برای رقابت هزار متری وارد دپار شدند که در پایان این دور، اسب‌های «لاندا هورس»، «مستر یوناتید» و «جواهر بندر» با چابکسواری «بهرام بینایی»، «رامین قهرمانی» و «مبین کم» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد تروبرد مبتدی نبرده ۲ ساله در دپار برای مسافت هزار متر با ۱۱ اسب برگزار شد که اسب‌های «بای‌بای بنت» با چابکسواری «مسعود چنگیزی‌پور»، «رزا مونت» با سوارکاری «عبدالحلیم قبادی» و «بوشرا» با چابکسواری «پیمان قلرعطا» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

۱۰ اسب‌ نژاد دوخون جوونایل استیکس ۲ ساله در دور چهارم با هم در مسافت هزار متر رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «مومن بهادر»، «کمال دالیجه‌عطا» و «نورمحمد بهادر» به ترتیب اسب‌های «تک‌ناز گل»، «گلدمن» و «بیوتی جی» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم ۱۰ اسب‌ دارای نژاد دوخون مبتدی نبرده بیشتر از سه سال در مسافت هزار متر وارد دپار شدند که «گزل قیز» با چابکسواری «مبین کم»، «یاشیل» با چابکسواری «بهرام بینایی» و «ناز مارال» با سوارکاری «محمدرضا نوری» با پشت سرگذاشتن سایر اسب‌های این دور، زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم و پایانی روز دوم هفته هشتم کورس بهاره بندر ترکمن ویژه اسب‌های نژاد تروبرد کلاس پنج (۵۶ تا ۷۰ امتیاز) بیش از سه ساله در مسافت هزار و ۱۰۰ متر برگزار شد که در پایان از میان ۶ اسب شرکت‌کننده اسب‌های«روتی تاپ»، «آریان» و «جم بابا» به ترتیب با چابکسواری «امیر مخدومی»، «بنیامین جرجانی» و «عبدالحلیم قبادی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۱ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

مسابقات هفته هشتم کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندرترکمن در ۲ روز برگزار شد.

اواخر هفته آتی نیز هفته نهم این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha