۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85556482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۶ نفر از غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85556482
۳۴۶ نفر از غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند

ساری-ایرنا- رییس هیات نجات غریق استان مازندران گفت:‌ از خرداد ماه سال جاری همزمان با آغاز اجرای طرح دریا تاکنون ۳۴۶ نفر از غرق شدن در خزر نجات یافتند.

نقی کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین غریق در دریای خزر را آقایان تشکیل می دهند که شامل ۲۵۵ نفر است و مابقی بانوان هستند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بررسی های تاریخی نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریا به استان مازندران سفر می کنند، به همین دلیل خطر غرق شدن در خزر به دلایل مختلف از جمله بی احتیاطی و شرایط خاص دریا، تهدیدی جدی علیه شهروندان محسوب می شود.

رییس هیات نجات غریق مازندران اضافه کرد: پرهیز از شنا هنگام شب در خزر هم مورد تاکید است، چراکه در این ساعت ناجیان غریق حضور دارند اما مردم توجهی نمی‌کنند.

وی با هشدار اینکه مردم آگاهی نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و همچنین قواعد شنا ندارند، خاطرنشان کرد: همین بی‌توجهی‌ها موجب می‌شود برخی به‌دلیل حضور و شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر بیاندازند.

به گفته کریمیان سواحل دریای خزر در بابلسر است که این موضوع نیز نشات گرفته از تعداد حضور پُرشمار مسافران است.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha