۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85556745
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف اختلاس ۲۰۰ میلیاردی یک زن در تهران

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85556745
کشف اختلاس ۲۰۰ میلیاردی یک زن در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کارمند حسابداری یک شرکت که ۲۰۰ میلیارد ریال اختلاس کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم پور روز شنبه در این خصوص گفت: پیرو شکایت یکی از مدیران شرکت خصوصی سطح حوزه مبنی بر سرقت توسط کارمند حسابداری این شرکت، تیم تجسس کلانتری ۱۱۸ ستارخان برای بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری متهم، به موقعیت اعزام شدند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و بررسی حساب های درآمد و هزینه شرکت متوجه وجود ناهمخوانی و اختلاس در شرکت شدند، مشخص شد متهم در مدت ۲ سال گذشته مبالغی را از درآمد شرکت به حساب های بانکی بستگان نزدیک خود واریز می کرد.

سرهنگ قاسم پور افزود: با تشکیل پرونده و هماهنگی مقام قضائی متهم دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد.

وی عنوان کرد: خانم کارمند به سرقت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال و خرید یک واحد آپارتمان، سه دستگاه خودرو، نیم کیلو طلا و همچنین ساخت یک ویلا در خارج از تهران با پول های سرقتی از شرکت اعتراف کرد.

کشف ۱۰۰میلیون نخ سیگار قاچاق

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه در این خصوص افزود: اقدامات اطلاعاتی مشخص کرد که مقادیری کالای خارجی در انباری در بازار تخلیه و دپو شده است که ماموران با اخذ حکم قضایی محل موصوف را بازرسی کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در این بازرسی مشخص شد که کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار بود که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا منجر به خروج ارز و نابودی تولید می‌شود از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

فرد گمشده را شناسایی کنید

سردار "علی ولیپور گودرزی" گفت: اواسط سال ۱۴۰۱، فردی با مراجعه به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه و  اعلام کرد که مادر ۸۱ ساله‌اش از خانه خود واقع در محله خزانه خارج شده و تاکنون هیچ گونه مراجعتی نداشته است.

وی افزود: پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در اداره چهارم پلیس آگاهی، خیلی زود تیمی زبده از کارآگاهان وارد عمل شدند اما با استعلام از پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها اثری از این زن سالخورده پیدا نکردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تاکنون فرد فقدانی پیدا نشده است، گفت: با صدور دستور از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ (امور جرائم جنایی، ویژه قتل) عکس زن سالخورده برای شناسایی منتشر شده است.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: چنانچه شهروندان فرد فقدانی را مشاهده و یا خبری دارند مراتب را  سریعاٌ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش دهند و تحقیقات کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنان ادامه دارد.

اعتراف به ۱۵ فقر موبایل قاپی

سرهنگ "امیر هوشنگ امیری" سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو گزارش یکی از شهروندان مبنی بر سرقت تلفن همراه با تهدید سلاح سرد، عوامل کلانتری ۱۰۲ پاسداران جهت بررسی و دستگیری سارق دست به کار شدند.

وی گفت: با بررسی محل وقوع سرقت مشخصات ظاهری سارق شناسایی و در اختیار کلیه واحدهای گشتی قرار گرفت که دقایقی بعد سارق در حال زاغ زنی یکی از شهروندان مشاهده شد که با رویت ماموران از محل متواری شده و پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز، ماموران پلیس با بکارگیری قانون استفاده از سلاح، موفق شدند متهم را زمینگیر و دستگیر کنند.

 این مقام انتظامی افزود: در بازرسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد، یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که به تازگی سرقت نموده بودند کشف شد و متهم به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت خاطر نشان کرد: متهم از افراد سابقه دار بوده و به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد. شناسایی دیگر شکات نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

همچنین سرهنگ امیر هوشنگ امیری توصیه نمود: در معابر و مکان های شلوغ هنگام مکالمه با تلفن همراه، از هندزفری استفاده کرده و همچنین در صورت استفاده از تلفن همراه در اماکن عمومی تا حد امکان نسبت به اطراف خود هوشیار باشند تا امکان سرقت تلفن همراه را به حداقل برسانند.

انهدام باند بزرگ مواد فروشان جنوب پایتخت 

سرهنگ " حسین باباپور" گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از قاچاقچیان سابقه دار مواد مخدر پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، مسئولیت رسیدگی به پرونده بر عهده گرفتند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد : با پیگیری های شبانه روزی فعالیت متهمان و با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای نامبرده مشخص شد ایشان با مراجعه به یکی از استان های جنوبی، مقادیرقابل توجهی مواد مخدر را از مبدا استان های جنوبی تهیه و ضمن انتقال به تهران در مخفیگاه خود دپو کرده و اقدام به توزیع در سطح شهر تهران می نمایند.
 
وی افزود: با مشخص شدن روش کار و نحوه فعالیت متهم با هماهنگی مقام قضائی تیم های عملیاتی  به مخفیگاه وی اعزام  و رفت و آمدهای سوژه را زیر نظر گرفتند تا اینکه در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه متهم به همراه ۴ همدستش  در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از این محل ۴ کیلو گرم تریاک و ۱۰۰ گرم شیره تریاک و ۴۰۰ مواد روانگردان شیشه کشف شد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha