۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85556776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهریه مدارس غیردولتی خراسان جنوبی ۳۳.۷ درصد افزایش یافت

بیرجند- ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهریه مدارس غیر دولتی استان در سال تحصیلی جدید به طور میانگین ۳۳.۷ درصد افزایش یافت.

سید علیرضا موسوی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی در کشور حداکثر ۴۱ درصد بر اساس تصمیم‌گیری شورای نظارت استان‌ها است.

وی افزود: کمترین میزان شهریه مدارس غیردولتی استان در مقطع ابتدایی با ۷۶ میلیون ریال و بیشترین میزان شهریه مربوط به هنرستان‌ها به میزان ۲۴۰ میلیون ریال است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون و در فصل ثبت نام کلاس اولی ها، ۷۲.۵۸ درصد از ظرفیت مدارس غیردولتی پر شده است.

وی اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی دارای ۲ پوستر بوده که مهمترین آن پوستر شهریه مصوب آموزشی و پرورشی و سپس پوستر شهریه فوق برنامه است.

موسوی نژاد گفت: موسسان مدارس غیردولتی برای تعیین شهریه سالانه، اطلاعات و مشخصات مدرسه را در سامانه مربوطه همراه با اعلام هزینه‌های انجام شده در سال گذشته بارگذاری می‌کنند تا در کمیته شهریه استان مطرح و برای آن تصمیم گیری شود.

وی درباره اقبال خانواده‌ها به تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی یادآور شد: اکنون ۷.۳ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون ۶۶ درصد مدارس غیر دولتی خراسان جنوبی استیجاری و ۳۴ درصد در فضای ملکی دایر است اضافه کرد: شمار مدارس غیردولتی استان برای سال تحصیلی جدید با هفت مورد افزایش به ۱۱۱ باب مدرسه رسید.

وی درباره فرسوده بودن ساختمان‌های مدارس غیر دولتی استان گفت: مدارس غیردولتی از طریق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و شرکت های مشاور نوسازی تاییدیه استحکام بنا دریافت می کنند و مجوز فعالیت را خواهند گرفت.

موسوی نژاد با اشاره به پرداخت تسهیلات به مدارس غیردولتی و نیازمندی‌های موسسان این مدارس افزود: از مرداد ماه پارسال تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و تجهیز مدارس و مراکز غیردولتی به موسسان مدارس استان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha