خیران گِرمی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به موکب اربعین کمک کردند

اردبیل - ایرنا - رئیس شورای معتمدین موکب‌العباس (ع) و امام جمعه گرمی، میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده در این شهرستان برای موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله یدالله صفری روز شنبه در جلسه خادمان موکب‌العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در دفتر امام جمعه گرمی مغان اظهار کرد: مردم و خیران شهرستان گرمی مغان در کارهای خیر به‌ویژه در اظهار عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) پیشگام هستند.

وی افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از کل مبلغ یاد شده، با همت خیران و نیکوکاران و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کمک برخی دستگاه‌های اداری جمع‌آوری و تامین شده است و به نیت خدمت به زوار اربعین حسینی هزینه خواهد شد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بهتر است نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای موکب‌العباس (ع) و زوار اربعین حسینی فقط از ناحیه خیران جمع‌آوری شود.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل هم در این جلسه گفت: خادمان موکب‌العباس (ع) که در تکاپوی تامین و تجمیع امکانات برای عزیمت به عراق و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، هزینه‌های خود را خودشان پرداخت می‌کنند و ریالی از نذورات و احسانات مردمی صرف رفت و آمد یا سایر هزینه‌های آنها نمی‌شود.

سردار سعید رضایی اظهار کرد: روز ۲۳ مردادماه برای حرکت خادمان موکب‌العباس (ع) به عراق جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی تعیین شده و سه تیم خبری نیز جهت مستندسازی خدمات موکب در عراق، اعلام آمادگی کرده‌اند و فضا و مقدمات فعالیت آنها فراهم شده است.

این فرمانده و یادگار دفاع مقدس ادامه داد: مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل با ۴۹ خادم در موکب‌العباس (ع) در عراق به مدت ۱۲ روز و در هر روز ۱۰ هزار وعده غذای گرم برای صبحانه، ناهار و شام زوار اربعین پخت و توزیع خواهد کرد و شماره کارت ۵۰۵۴۱۶۷۰۰۲۲۴۰۱۵ نزد بانک گردشگری بنام مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل برای دریافت کمک‌های خیران اعلام می‌شود.

شهرستان گرمی مغان با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی و مراثی آن به‌ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha