مقدمات پوشش خبری موکب‌های اردبیل در عراق فراهم شد

اردبیل - ایرنا - دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: سه تیم خبری برای مستندسازی خدمات موکب العباس (ع) این مجمع به زائران اربعین در عراق اعلام آمادگی کرده اند و فضا و مقدمات فعالیت آنها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید رضایی در جلسه هماهنگی خبرنگاران، تصویربرداران و فعالان فضای مجازی در دفتر مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اظهار کرد: روز ۲۳ مرداد ماه برای حرکت خادمان موکب العباس (ع) به عراق جهت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی تعیین شده است.

وی افزود: تهیه اخبار متنوع، تصاویر گویا، ویدئوهای پرمحتوا و مستندسازی از حرکت خادمان زوار از مبدا اردبیل تا کربلای معلی ضرورت دارد تا حال و هوای عاشقانه و عارفانه زائران سید الشهدا (ع) از سراسر جهان در مسیر پیاده روی اربعین، برای مخاطبانی که سعادت شرکت نیافته اند، ملموس و مشهود باشد.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل ادامه داد: تیم‌های خبری حرفه ای شامل خبرنگاران و تصویربردارانی از صدا و سیمای مرکز اردبیل، حوزه خبر و اطلاع رسانی و فضای مجازی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در موکب العباس حضور خواهند یافت.

رضایی از تیم‌های خبری خواست، از حضور شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی، نمایندگان مجلس و مقامات ایرانی و عراقی در موکب‌های مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق و همچنین از جلوه‌های ویژه حرکت و حضور شیفتگان امام تشنه لبان، محتواهای چند رسانه ای ماندگار تهیه کنند.

این فعال فرهنگی با اشاره به آمادگی مستمر تیم خبری در اردبیل برای دریافت، پرداخت و انتشار سریع اخبار و تصاویر پیاده روی اربعین حسینی و خدمات رسانی موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اظهار کرد: انتشار به موقع و هدفمند اخبار فعالیت خادمان زوار و شکوه پیاده روی جهانی اربعین حسینی، کاری بسیار با اهمیت و مستوجب ثواب الهی است.

وی همچنین از فراهم شدن چند دستگاه اتوبوس‌ در مرز عراق برای انتقال زائران به مسیر پیاده روری اربعین حسینی و همچنین از دایر شدن موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق برای ارائه خدمات‌ اسکان و تغذیه به زائران اربعین حسینی خبر داد.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اضافه کرد: سالانه در اربعین حسینی ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر از سراسر کشورهای اسلامی و حتی از کشورهای غیرمسلمان در پیاده روی جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

سردار رضایی افزود: کشورهای مختلفی در مسیر پیاده روی جهانی اربعین حسینی، موکب‌هایی برای خدمات رسانی به زائران کربلا مستقر می‌کنند و فضای دینی و فرهنگی و پیشینه تاریخی و مذهبی استان اردبیل ایجاب می‌کند، موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل فعال‌تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: برادران مسلمان عراقی که از دلدادگان حضرت سید الشهدا (ع) هستند با ما در برپایی و خدمات رسانی ۲ موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق همکاری می‌کنند و برخی از مشکلات و نواقص نسبت به سال‌های قبل رفع شده است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی آن به ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha