موکب العباس (ع) اردبیل در عراق دایر شد

اردبیل - ایرنا - دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل از دایر شدن موکب العباس (ع) این مجمع در عراق برای فراهم کردن خدمات‌ اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی خبر داد.

سردار سعید رضایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: سالانه در اربعین حسینی ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر از سراسر کشورهای اسلامی و حتی از کشورهای غیرمسلمان در پیاده روی جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی افزود: کشورهای مختلفی در مسیر پیاده روی جهادی اربعین حسینی، موکب‌هایی برای خدمات رسانی به زائران کربلا مستقر می‌کنند و فضای دینی و فرهنگی منطقه و پیشینه تاریخی و مذهبی استان اردبیل ایجاب می‌کند موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل فعال‌تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: برادران مسلمان عراقی که از دلدادگان حضرت سید الشهدا (ع) هستند با ما در برپایی و خدمات رسانی ۲ موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق همکاری می‌کنند و برخی مشکلات و نواقص نسبت به سال‌های قبل رفع شده است.

این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: امسال علاوه بر ۲ موکب، حسینیه مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل نیز در عراق راه اندازی و فعال خواهد شد و در محوطه موکب اصلی ما که به تعبیر عراقی ها عمود ۹۴۶ نام دارد، زمین کافی برای استقرار چادر امداد و امور لازم دیگر وجود دارد.

سردار رضایی گفت: آشپزخانه مستقل موکب العباس (ع) مجمع، امسال فعال خواهد شد و تجهیزات صوتی لازم برای برنامه‌های فرهنگی از قبیل مداحی، پخش دعا و مناجات خریداری شده است و محل اسکان خواهران و برادران نیز مجزا خواهد بود.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل امنیت، بازرسی و راهنمایی زائران را مهم دانست و تمهید مقدمات لازم برای انجام این امور را خواستار شد و بر تامین کمک‌های اولیه و تجهیزات امدادی هلال احمر ویژه موکب العباس (ع) مجمع تاکید کرد.

موکب العباس (ع) اردبیل در عراق دایر شد
جلسه شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل

سردار رضایی افزود: برای رفع کمبود آب در مواقع قطعی آب در عراق، یک حلقه چاه در محدوده موکب حفر خواهد شد و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و بازگرداندن تجهیزات و وسایل استقرار موکب، حدود نیمی از وسایل و تجهیزات را در عراق خواهیم گذاشت تا در سال‌های بعد نیز استفاده کنیم.

او نقش کمک‌های مردمی در تامین اقلام و وسایل پخت و توزیع روزانه حدود ۱۰ هزار وعده غذای گرم برای زوار اربعین حسینی را مهم دانست و از مسئولان مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان‌های استان اردبیل خواست، برای جمع آوری کمک‌های مردمی در حوزه مدیریت خود تلاش کنند.

به گفته دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل، زمان حرکت خادمان موکب‌های مجمع به عراق برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی ۲۰ مردادماه است.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای شورای مرکزی به طرح نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره ارتقا سطح خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پرداختند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی آن به ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha