پیشتازی الکسانیان و ساروی برای ضرب طلای المپیک

تهران- ایرنا- فدراسیون کشتی آمریکا در تحلیلی بیشترین شانس قهرمانی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی را به عنوان‌دار ارمنستانی اختصاص داد؛ در فهرست بخت‌های کسب طلا در این وزن، نام کاپیتان تیم ملی ایران نیز به‌چشم می‌خورد.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، مسابقات کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مرداد در سالن «شان دِ مارس آرنا» شهر پاریس برگزار خواهد شد و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ حضور خواهد داشت. گوش‌شکسته‌های ایرانی در کشتی فرنگی ۶ سهمیه و در کشتی آزاد پنج سهمیه کسب کرده‌اند.

کشتی فرنگی در حالی کارش را از ۱۵ مرداد ماه آغاز می‌کند که در نخستین روز رقابت‌های وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد. مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم در روز دوم و اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم در آخرین روز برگزار می‌شود.

آرتور الکسانیان، کشتی‌گیر ارمنستانی تاکنون در ادوار المپیک یک نشان طلا، یک نقره و یک برنز را به دست آورده است. او همچنین در سطح رقابت‌های جهانی در این وزن یکی از مدعیان اصلی به حساب می‌آید. البته الکسانیان در سطح جهانی نیز چهار طلا و سه نقره را کسب کرده است. سابقه طولانی‌مدت قهرمان المپیک ریو، او را به عنوان پیشتاز در پاریس مطرح کرد.

ابوبکر خاصلاخاناو، قهرمان طلای امیدهای جهان از کشور بلاروس که در این مسابقات به عنوان ورزشکار بی‌طرف حضور دارد، پس از الکسانیان در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. محمد هادی ساروی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی دیگر شانس قهرمانی در این وزن است. او توانسته یک نشان برنز المپیک و یک طلا و ۲ برنز جهان را برای کشورمان کسب کند.

در این فهرست نام‌های مطرحی از جمله گابریل روسیلو کوبایی و دارنده مدال قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، آروی ساوولاینن فلاندی و آرتور عمراف از جمهوری چک در جایگاه بعدی قرار دارند.

در تحلیل فدراسیون کشتی آمریکا جوزف راو فرنگی‌کار این کشور یکی از شانس‌های کسب نشان طلا ترسیم شده است. دارنده سه نشان طلای پان ‌آمریکن درصدد است تا مدال‌های دست نیافتنی را هدف بگیرد.

پیشتازی الکسانیان و ساروی برای ضرب طلای المپیک

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به طور رسمی از پنجم مرداد آغاز شد و تا ۲۱ این ماه ادامه دارد. کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار و ۴۰ سهمیه با نام «خادم الرضا» و با شعار «صلح برای کودکان» در این آوردگاه حضور دارد.

اسامی حاضرین وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک:

ابوبکر خاسالاخانوف (بلاروس)

فادی رویابه (الجزایر)

آرتور الکسانیان (ارمنستان)

گابریل روسیلو (کوبا)

آرتور عمراف (چک)

محمد جابر (مصر)

آروی ساوولاینن (فنلاند)

روبرتی کوبیاشویلی (گرجستان)

لوکاس لازوگیانیس (آلمان)

کوین کاستیلو (مجارستان)

محمدهادی ساروی (ایران)

اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان)

سئونگ جون کیم (کره جنوبی)

منیدوگاس ونکایتس (لیتوانی)

جوزف راو (آمریکا)

رستم آساکولوف (ازبکستان)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha