۴۷ پایگاه هلال‌احمر در استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین است
خدمات رسانی نیروهای هلال احمر در مرز خسروی

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: ۴۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار از کنگاور تا مرز خسروی در استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی و کمک به زائران اربعین است.

محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی کامل نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین امسال خبر داد و افزود: پایگاه های هلال احمر در مسیر زوار اربعین در استان کرمانشاه از کنگاور تا مرز خسروی مستقر خواهند شد که تعداد این پایگاه ها از ۳۰ مورد در پارسال به ۴۷ پایگاه در سال جاری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه شامل تیم های عملیاتی، پشتیبانی، توانای بانوان مستقر در پایگاه های هلال احمر از نقطه ورودی استان کنگاور، جاده های استان و مرز خسروی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کارگیری تیم های داوطلبانه جوانان، صحاب و سحر جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در رویداد ربعین، گفت: این جوانان در کنار مربیان خود، روزانه به آموزش های کمک های اولیه زوار مانند راهکارهای برخورد با فرد گرما زده در پشت گیت های خروج یا محل اسکان و انتظار آنان، توزیع دفترک های کمک های اولیه و کمک به زوار اربعین می پردازند.

۴۷ پایگاه هلال‌احمر در استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین است

تدارک ۱۰۰ دستگاه خودرو برای کمک به زوار اربعین در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار اباعبدالله الحسن (ع) در مراسم اربعین امسال نزدیک به ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی امدادی سبک و سنگین اعم از موتورلانس، آمبولانس، ست نجات، اتوبوس آمبولانس و سایر خودروها تدارک و پیش بینی شده است.

محمدی همچنین از تدارک یک تیم هوایی جمعیت هلال احمر با یک بالگرد برای انجام عملیات هوایی خبر داد و اضافه کرد: پنج دستگاه خودرو آمبولانس نیز برای اعزام به خاک عراق در صورت نیاز آماده کرده ایم که افراد نیازمند کمک را از خاک عراق به کشور انتقال دهیم.

وی همچنین از آمادگی برای استقرار یک پایگاه امداد و نجات در خانقین عراق به منظور امدادرسانی به زائران خبر داد.

وی در ادامه به دیگر اقدام های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در مرز خسروی و قصرشیرین اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر کرمانشاه برنامه های دیگری مانند تبلیغات محیطی چگونگی مواجهه با حوادثی نظیر گرما زدگی، آموزش کمک های اولیه، توزیع بسته های بهداشتی، آمادگی در صورت نیاز برای اسکان اضطرای زوار برای مراسم اربعین امسال پیش بینی کرده است.

وی گفت: پارسال در ایام اربعین، جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه به ۶۹ مصدوم در عراق خدمات رسانی کرد و آن ها را به داخل کشور انتقال دادیم ضمن اینکه پنج فوتی داخل عراق را نیز به داخل کشور منتقل کردیم و ۸۰۰ نفر نیز از خدمات امدادی این جمعیت بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha