۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85557448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشتن سنگ از پیش‌پای صنعت خرمبید فارس

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85557448
برداشتن سنگ از پیش‌پای صنعت خرمبید فارس

شیراز- ایرنا - تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی خرمبید در منطقه شهید آباد برای تبدیل شدن به عنوان سومین قطب فرآوری سنگ استان فارس در دستور کار است و به همین منظور سه پروژه زیرساختی با اعتبار افزون بر یکصد میلیارد ریال در این ناحیه صنعتی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاغل صنعتی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی در استان فارس هستند؛ این در حالیست که جای خالی بسیاری از این مشاغل در برخی مناطق استان به شدت احساس می‌شود و لازم است از پتانسیل‌های هر شهرستان در این حوزه برای پیشرفت اقتصادی بهره گرفت.

خرمبید یکی از شهرستان‌های شمالی فارس است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد؛ این شهرستان از تعدادی واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف برخوردار است و ظرفیت ویژه‌ای در بخش صنعت دارد.

اما معادن سنگ موجود در این منطقه از مهمترین منابع و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان خرم‌بید به شمار می‌روند به گونه‌ای که این شهرستان در زمینه معادن سنگ مرمریت و تراورتن در استان جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.

با این حال پتانسیل‌های موجود در صنعت سنگ خرمبید حاکی از آن است که همچنان برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید در این عرصه، ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد، بدین ترتیب در سال‌های اخیر توسعه صنعت سنگ در این شهرستان با تکمیل طرح‌های زیرساختی آن در ناحیه صنعتی در دستورکار متولیان امر قرار گرفته است.

روز گذشته هم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از این ناحیه صنعتی که در منطقه شهیدآباد واقع شده بازدید کرد و در این بازدید تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های زیرساختی این منطقه برای تبدیل شدن به عنوان سومین قطب فرآوری سنگ استان مورد تأکید قرار گرفت.

سید مسعود عظیمی افزون بر بازدید از بخش‌های مختلف این ناحیه صنعتی در نشستی با حضور صنعتگران و سرمایه‌گذاران نیز شرکت کرد؛ نشستی که در آن مسائل و مشکلات فعالان در این منطقه بررسی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست با صنعتگران از برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی خرمبید در منطقه شهید آباد خبر داد و گفت: این ناحیه صنعتی به یکی از قطب‌های فرآوری سنگ استان تبدیل خواهد شد.

عظیمی افزود: با هدف تکمیل زیرساخت‌ها هم اکنون سه پروژه زیرساختی با اعتبار افزون بر ۱۰میلیارد تومان در مرحله اجرا قراردارد و طرح‌های زیرساختی روشنایی معابر، خط انتقال آب و زیرسازی و آسفالت اجرایی می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پروژه‌هایی نظیر شبکه‌های داخلی برق، آب، گاز، حفاری چاه آب، مخزن هوایی، خط انتقال برق و زیرسازی و جدول‌گذاری بخشی از ناحیه صنعتی نیز اجرا شده است.

برداشتن سنگ از پیش‌پای صنعت خرمبید فارس

وی اضافه کرد: این ناحیه صنعتی دارای ۵۰هکتار مساحت است و تاکنون ۲۴قرارداد سرمایه‌گذاری در آن منعقد و یک واحد سنگبری نیز موفق به بهره‌برداری شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درباره ظرفیت‌های شهرستان خرم‌بید در بخش معادن و صنایع فراوری سنگ نیز گفت: وجود یکی از بزرگترین معادن سنگ مرمریت کشور و نیز فعالیت بیش از ۱۰۰واحد سنگبری در شهرک صنعتی سنگ خرمبیدو استقرار و فعالیت واحدهای سنگبری و فرآوری سنگ در ناحیه صنعتی شهید آباد می‌تواند موقعیت این شهرستان به‌عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعت سنگ کشور را تقویت کند.

عظیمی معتقد است هم‌اکنون در استان فارس شهرک‌های صنعتی سنگ شهید سلیمانی، نی‌ریز و خرمبید در بخش صنعت سنگ فعال هستند و ناحیه صنعتی سنگ خرمبید هم سومین قطب فرآوری سنگ استان فارس خواهد بود.

افزون بر معادن سنگی خرم‌بید، معدن خاک نسوز، گچ و سیمان نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده که واحدی برای فرآوری محصولات آنها یا وجود ندارد یا بصورت محدود درحال فعالیت است؛ بنابراین احداث واحد فرآوری برای این معادن، از مزیت و پتانسیل بسیار بالایی در شهرستان برخوردار است و کمک شایانی به رشد اقتصادی استان می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha