۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85557721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ کیلومتر کانال هدایت سیلاب در جاده‌های خرم آباد ایجاد شد

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خرم آباد گفت: ۲۰۰ کیلومتر کانال و قنو (آبراهه کنار جاده) امسال به منظور هدایت آب های سطحی و سیلاب در محورهای مواصلاتی این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان فضل اله کاییدی روز یکشنبه اظهار داشت: طی این مدت با همکاری ادارات ستادی ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی، ۶ کیلومتر روکش آسفالت محورهای روستایی، ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت به صورت اسلاری سیل (مخلوطی از مصالح خوب دانه بندی شده و پیوسته، زبر، تمیز فاقد آلودگی، آب، فیلر های معدنی و یا مواد مضاف که بصورت یکنواخت با یک نوع قیر امولسیون ترکیب می شوند) و بهسازی ۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی انجام شده است.

وی افزود: ۳۰۰ کیلومتر خط کشی جاده، تیغ زنی و تسطیح ۴۵۰ کیلومتر محورهای روستایی، ۳۵۰ تن آسفالت برای لکه گیری و چاله گیری و حذف یک نقطه پرخطر نیز امسال صورت گرفت.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خرم آباد اضافه کرد: نصب ۵۳۰ عدد استوانه ایمنی، ۵۰۰ تابلو و علائم ایمنی هشدار دهنده، نصب چشم گربه‌ای ۲۰۰ عدد، و ۵۷ بشکه ایمنی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمن سازی محورهای شهرستان می باشد.

کاییدی ادامه داد: امسال تنقیه و لایروبی ۲۰ دستگاه پل ، تعمیر و مرمت ۲ دستگاه پل آسیب دیده انجام، ۶۰ مورد اخطار برای متجاوزان حریم راه صادر و ۶ دستگاه ماشین آلات جدید راهداری نیز در خرم آباد تامین شده است.

قنو یا جوی کناری، آب های سطحی جاری شده از رویه راه را وارد جوی های کناری کرده و آب در طول راه جریان می یابد تا به محل مناسبی مانند آبرو رسیده و تخلیه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha