یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از جاده های لرستان تردد می کنند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین سالانه از محورهای ارتباطی استان تردد می کنند بنابراین ایجاد زیرساخت های ترافیکی برای ارائه خدمات به این تعداد ضروری است.

عارف امرایی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: سال گذشته در طرح اربعین، ۴۰۰ هزار خودرو از جاده های استان به سمت مرز تردد کرده اند که بر اساس پیش بینی ها امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین ناوگان عمومی استان برای خدمت رسانی به زوار اربعین عازم مرز می شود و به ویژه در زمان برگشت زائران از مرز مهران، خدمت رسانی می کند که با توجه به خستگی افراد و گرمای هوا، ضرورت خدمت رسانی ناوگان عمومی برای جابجایی این افراد دوچندان می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: به همین منظور برخی سرویس های برون استانی لغو یا کمتر می شود که از مردم انتظار می رود در این مدت کوتاه، همراهی لازم را داشته باشند و کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی را تحمل نمایند.

امرایی تاکید کرد: از مالکان خودروهای شخصی انتظار می رود از سفرهای تک و یا دو سرنشین اجتناب و در این سفر معنوی، زائران مسیر مرز مهران را نیز سوار کنند تا از حجم کاری ناوگان عمومی کاسته شود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از جاده های لرستان تردد می کنند

سرعت بالا، مقصر مغفول تصادفات

امرایی همچنین با اشاره به تردد متوسط روزانه ۳۰۰ هزار خودرو در جاده های استان بر اساس ترددشمارها گفت: تاکنون انسان، جاده و خودرو به عنوان عامل اصلی تصادفات معرفی می شد اما امروزه ضعف مدیریت و آموزش نیز مطرح می شود.

وی با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن همه محورهای استان افزود: نباید به نحوی فرهنگ سازی کرد که نقش رانندگان، فرهنگ رانندگی و عدم رعایت سرعت مطمئنه در تصادفات فراموش شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: سرعت مطمئنه بر اساس ایمنی جاده ها تعریف می شود که متاسفانه بسیاری از رانندگان این مهم را نادیده می گیرند و و موجب حوادث ناگوار می شوند که در جدیدترین مورد، حادثه محور خرم آباد – ازنا به دلیل سرعت ۲ برابری یکی از خودروها رخ داد و شدت برخورد موجب مرگ هفت نفر شد.

امرایی با تاکید بر پرهیز از قضاوت های عجولانه در این موارد افزود: زیرساخت جاده ها و ایمنی خودرو ۲ عامل بسیار مهم هستند اما باید برای ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و اصولی توسط مدیران، رسانه ها و فضای مجازی اقدام بیشتری صورت گیرد.

طول جاده های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha