۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85558052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار مترمربع اراضی ملی در گیلان رفع تصرف شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85558052
۵۰ هزار مترمربع اراضی ملی در گیلان رفع تصرف شد

رشت - ایرنا - نزدیک ۵۰ هزار مترمربع اراضی ملی به ارزش بیش از هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال در شهرستانهای تالش و بندرانزلی در گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد رستمی فرمانده انتظامی تالش روز یکشنبه اظهار کرد: در پی دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در این شهرستان، تحقیقات پلیس در این زمینه خبر آغاز شد و ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: در بازدید از زمین‌های موردنظر مشخص شد، این افراد ۳۶ هزار و ۴۹۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این پرونده‌ها ۱۱ متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: کارشناسان ارزش این اراضی را ۲۶۵ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ رستمی بیان کرد: با حکم قضائی و به استناد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

فرمانده انتظامی بندرانزلی هم در خبر دیگری از رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۹۷۲ میلیارد ریال در یکی از خیابان های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب زاده عنوان کرد: با دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از خیابان های شهرستان بندرانزلی و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه؛ ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید مشخص شد فردی ۱۳ هزار و ۶۸۷ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۵۶ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۹۷۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف چهار دستگاه ماینر قاچاق در رضوانشهر

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از کشف چهار دستگاه ماینر به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حامد شادبهر اظهار کرد: ماموران آگاهی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پس از هماهنگی با مراجع قضائی موفق به شناسایی محل استقرار ماینرها شدند که در این رابطه چهار دستگاه ماینر کشف و یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: هر گونه اخلال در نظام تولید و توزیع، جرم بوده و برخورد با عاملان در دستور کار این پلیس قرار داشته و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha