۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85558589
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دبیر فدراسیون اسکی: امیدوار به کسب سهمیه المپیک زمستانی هستیم

رشت - ایرنا - دبیر فدراسیون اسکی گفت: امیدوار به کسب سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۶ ایتالیا هستیم و تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام می دهیم.

بهرام ساوه شمشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌های اسکی صحرانوردی و رولر اسکی المپیکی هستند تلاش می کنیم که در این ۲ رشته بتوانیم سهمیه کسب کنیم.

وی که برای حضور در لیگ رولر اسکی به رشت سفر کرده است، ادامه داد: با توجه به این امر باید با قدرت در رقابتهای آسیایی و نیز مسابقات جهانی اسکی صحرانوردی ظاهر شویم تا بتوانیم با کسب امتیازات لازم، سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های فدراسیون اسکی هم گفت: مترصد حضور قدرتمند در مسابقات اسکی صحرانوردی بازیهای آسیایی هستیم که بهمن ماه امسال در شهر هاروین کشور چین برگزار می شود.

دبیر فدراسیون اسکی اضافه کرد: همچنین حضور قدرتمند در رقابتهای اسکی صحرانوردی قهرمانی جهان که اسفند ماه امسال در کشور نروژ برگزار می شود از دیگر برنامه‌های مهم این فدراسیون است که امیدواریم ورزشکاران ما بتوانند در این ۲ رویداد مهم بدرخشند.

ساوه شمشکی بیان کرد: اینک ما در آسیا جزو چهار تیم برتر هستیم اما به دلیل قدرت بالای کشورهای اروپایی در رشته اسکی تا حدی با آنان فاصله داریم ولی تمام تلاش خود را می کنیم تا رتبه خود را در آسیا افزایش داده و از سوی دیگر فاصله خود را با کشورهای اروپایی نیز کاهش دهیم.

وی به لیگ رولر اسکی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این مسابقات جنبه رنکینگ جهانی دارد و با همکاری بسیار خوب همه مسئولان گیلانی در رشت در یک محیط خوبی برگزار شد و سطح کیفی مسابقات نیز راضی کننده بود.

دبیر فدراسیون اسکی در ادامه اظهار کرد: هیات اسکی گیلان نیز فعالیت ورزشکاران مستعدی را در رشته رولر اسکی دارد که امید است شاهد پیشرفت چشمگیر این استان در رشته‌های مختلف اسکی باشیم.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم رقابتهای لیگ رولر اسکی کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه با حضور ۶۰ ورزشکار در رشت برگزار شد که در نهایت در بخش مردان، دانیال ساوه شمشکی از تهران به مقام قهرمانی دست یافت، علیرضا مقید از البرز در مکان دوم قرار گرفت و علیرضا نظری زاده از همدان نیز در رتبه سوم ایستاد.

همچنین در بخش بانوان، سمانه بیرامی باهر از تهران زودتر از همه از خط پایان عبور کرد و مقام قهرمانی مرحله دوم رقابتهای لیگ رولر اسکی کشور را به خود اختصاص داد، عاطفه صالحی از خراسان رضوی و ساحل تیر از مازندران نیز به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha