۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85558848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عوامل اجرایی جشنواره ایران، جوان بمان در بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- عوامل اجرایی دومین جشنواره دانش آموزی و نخستین جشنواره دانشجویی ایران ، جوان بمان روز دوشنبه در آئینی با حضور مسوولان آموزش و پرورش ، مراکز آموزش عالی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سالن شهید مفتح این دانشگاه تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مستلزم همگرایی ، همدلی و همراهی مسوولان است که متولیان امر در این استان همت بالایی در این زمینه داشتند.

حسن ملکی افزود: موضوعات مختلف قانون جوانی جمعیت با جابجایی دولت ها تغییر نمی کند.

وی یادآورشد: افزایش و تعالی جمعیت با مشارکت دانش آموزان و دانشجویان به عنوان سفیران خانواده کاری خلاقانه است که دومین آئین اختتامیه آن امسال برگزار شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این گفت: این دانشگاه بعنوان دبیرخانه کشوری جشنواره ایران، جوان بمان سال ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

" قاسم برجوئی فرد " اظهار کرد: پس از برگزاری باشکوه جشنواره دانش آموزی ایران جوان بمان طی ۲ سال متوالی با موضوع جوانی جمعیت در استان بوشهر ، با موافقت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۳ بخش جشنواره دانش آموزی آن بصورت کشوری و با دبیری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای افزایش آگاهی مردم در خصوص خطرات کاهش موالید و سالخوردگی جمعیت ، این جشنواره با هدف مشارکت دانش آموزان به عنوان سفیران جمعیت در خانواده خود برگزار شد.

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: دانش آموزان با بیان ساده ، مفهوم پیری جمیعت را با خلق آثار هنری با همراهی و مشارکت والدین به تصویر کشیدند.

برجوئی فرد تصریح کرد: ۳۰هزار اثر فاخر و تاثیر گذار به دومین جشنواره دانش آموزی " ایران، جوان بمان" این استان که از پاییز پارسال فراخوان آن صادر و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه داشت ارسال شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان بوشهری آثار خود را در قالب‌های سرود، تئاتر ، فیلم کوتاه، موشن گرافیک ، پادکست ، کمدی، سخنرانی کوتاه، نقاشی و حتی شعارهای بهداشتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پارسال در نخستین جشنواره دانش آموزی " ایران جوان بمان" تعداد هفت هزارو ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به پیری جمعیت کشور و کاهش نرخ باروری زنگ خطر زمستان جمعیتی ایران در حال به صدا درآمدن است .

برجوئی فرد یادآور شد: هر گونه هزینه کرد برای افزایش جمعیت، سرمایه گذاری است و مشوق های تعیین شده از جمله واگذاری زمین و تسهیلات بانکی در مقابل اهمیت این موضوع فرع محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر نیز گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره دانش آموزی با رویکرد افزایش جمعیت از نظر گستردگی منحصر به فرد است.

علی موحدی افزود: وجود ۲۶۵ هزار دانش آموز ظرفیت خوبی فرهنگ سازی زمینه جلب مشارکت آحاد جمعیت این استان برای افزایش جمعیت را فراهم می کند.

وی افزود: باتوجه به استقبال مطلوب از دومین جشنواره دانش آموزی ایران ، جوان بمان در استان بوشهر سومین دوره این جشنواره نیز امسال با صدور فراخوان برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت و افزایش شمار فرزندان خانواده اجرا خواهد شد.

در این آئین از مسوولان مشارکت کننده در این جشنواره با اهدای تندیس تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha