۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85558927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلوبال تایمز: ژاپن در مسیر احیای نظامی‌گری است

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85558927
گلوبال تایمز: ژاپن در مسیر احیای نظامی‌گری است
نشست وزیران امور خارجه ژاپن،آمریکا، استرالیا و هند

تهران-ایرنا- نشریه گلوبال تایمز به نقل از تحلیل‌گران نظامی نوشت: نشست مقام‌های ارشد ژاپنی با همتایان آمریکایی، هندی و استرالیایی بیشتر بر همکاری‌های نظامی متمرکز است که نشان‌دهنده طرح توکیو برای گسترش حضور نظامی خود در خارج از خاک کشورش و فروش سلاح‌های ژاپنی به کشورهای خارجی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، تحلیلگران نظامی چین در رابطه با نشست مقام‌های ارشد ژاپنی با همتایان آمریکایی، هندی و استرالیایی، اظهار داشتند: توکیو در تلاش است تا با تقویت همکاری دفاعی و نظامی با اعضای چهارجانبه امنیتی موسوم به کواد، خود را از محدودیت‌های نظامی پس از جنگ جهانی دوم خارج کرده و از طرح راهبردی «هند-آرام» ایالات متحده که هدف آن مهار چین است، بهره بگیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان.اچ.کی، یوکو کامی‌کاوا وزیر امور خارجه به همراه می‌نورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن قرار است ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) برای بررسی راه‌های تحقق «طرح راهبردی هند-آرام آزاد و باز» به دهلی‌نو سفر کنند.

این رسانه ژاپنی افزود: ممکن است در این نشست به رزمایش نظامی دوجانبه و فروش تجهیزات دفاعی ژاپن به هند نیز پرداخته شود.

ان.اچ.کی همچنین ادامه داد: نشست مقام‌های ژاپنی و استرالیایی احتمالا در اوایل ماه آینده میلادی در راستای امضای توافقنامه‌ای برای آسان سازی رزمایش نظامی دوجانبه و گسترش همکاری‌های نظامی بین توکیو و کانبرا، برگزار شود.

براساس گزارش این رسانه ژاپنی، توکیو به گسترش روابط خود با هند و استرالیا در سایه نفوذ فزاینده چین در منطقه «هند-آرام» تمایل دارد.

یک کارشناس نظامی چینی که خواست نامش فاش نشود در همین راستا اظهار داشت: نشست ۲+۲ ژاپن با آمریکا، هند و استرالیا بیشتر بر همکاری‌های نظامی متمرکز است که از طرح توکیو برای گسترش حضور نظامی خود در خارج از کشور و فروش سلاح‌های ژاپنی به کشورهای خارجی نشان دارد.

وی با بیان اینکه محاصره نظامی چین، نگرانی‌های امنیتی جدی را ایجاد می‌کند، افزود: این اقدامات به اختلال در تعادل راهبردی، افزایش تنش و تاثیرات منفی بر صلح و ثبات منطقه «هند-آرام» منجر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha