پرداخت ۲ برابری بیمه روستائیان و عشایر توسط دولت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایر ایران از انعقاد تفاهمنامه گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه عشایری کشور بین سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: سهم ۲ برابری بیمه روستائیان و عشایر توسط دولت پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان امور عشایر ایران، «شایان نادری» در دیدار با «بیت الله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضمن امضای این تفاهم نامه افزود: پوشش بیمه اجتماعی می تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی جامعه عشایری داشته باشد و همه باید تلاش کنیم خانوارهای عشایری به بهترین شکل از خدمات بیمه بهره مند شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهمنامه فتح بابی است تا عشایری که تاکنون بیمه نشده اند، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

نادری با اشاره به جمعیت ۱.۵ میلیون نفری جامعه عشایری کشور، تصریح‌کرد: باید یک آسیب شناسی از گذشته انجام دهیم و با تبیین موضوع برای عشایر، استقبال آنان از بیمه را افزایش دهیم.

عشایر به صورت اختیاری می توانند عضو صندوق شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این مراسم با اشاره به اینکه با انعقاد این تفاهمنامه خدمات بیمه ای بهتری به عشایر کشور ارائه خواهیم داد، گفت: بیمه این صندوق اجباری نیست و محدویتی در بیمه نداریم و عشایر ۱۸ تا ۵۰ساله می توانند به صورت اختیاری ثبت نام کنند و آنان را به صورت ویژه بیمه می کنیم.

برقراری با بیان اینکه در بیمه اجتماعی عشایر چندان موفق نبوده ایم که دلایل متعددی دارد، اظهار داشت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از عشایر کشور شرایط بیمه شدن در این صندوق را دارند، اما ۶۹ هزار نفر یعنی هفت درصد این جمعیت بیمه هستند و فقط ۴۸ هزار نفر از عشایر عضو صندوق فعال هستند که تعداد خیلی کمی است.

وی با اشاره به اینکه ۲ برابر سهم بیمه روستائیان و عشایر را دولت پرداخت می کند، افزود: در سه سال گذشته توانستیم یک میلیون و ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، در صورتی که در ۱۶ سال قبل از آن یعنی از سال ۸۴ که صندوق تأسیس شد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور تحت پوشش قرار گرفته بودند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه‌کرد: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه رایگان مادران روستائی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، اختصاص داده شد و توانستیم ۳۰۰ هزار نفر از این مادران را بیمه کنیم و امسال نیز یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که یک‌هزار میلیارد تومان آن برای تمدید ۳۰۰ هزار نفر سال قبل است و بقیه برای بیمه رایگان مادران روستائی و عشایری در سال جاری است.

فصل جدید برای بیمه عشایر با انعقاد این تفاهمنامه

«عبدالله پرندوار» سرپرست دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران گفت: لازمه افزایش استقبال و بهره مندی عشایر از بیمه اجتماعی که در مناطق دوردست و با پراکنش زیاد زندگی می کنند، برقراری ارتباط موثر با آنان است چراکه امکان دارد از ظرفیت ها و مزیت های بیمه اطلاع نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهمنامه یک فصل جدید برای بیمه عشایر است، ابراز امیدواری کرد استان ها نگاه ویژه ای به موضوع داشته باشند و ره آورد این حرکت، افزایش چشمگیر بیمه اجتماعی عشایر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha