تحقق ۱۰ درصد ایجاد پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان امور عشایر ایران درباره توزیع پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق خانوارهای عشایری گفت: قرار بود وزارت نیرو ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد که تنها ۱۰ درصد از این تعهد در سال جاری محقق شده است.

به گزارش ایرنا، شایان نادری عصر دوشنبه در جلسه شورای عشایر استان تهران در محل استانداری تهران با اشاره به وجود ۶۵ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور اظهار کرد: هر سال ۷۰ درصد از این راه‌ها بخاطر اینکه در مناطق سخت‌گذر است، دچار آسیب‌هایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران نیز گفت: این جامعه از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز بوده بنابراین باید از این جامعه حمایت شود.

تحقق ۱۰ درصد ایجاد پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری

توزیع ۱۵۰ هزار تُن نهاده مدت‌دار بین جامعه عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت تامین نهاده دامی برای جامعه عشایری کشور گفت: امسال قرار است ۱۵۰ هزار تُن نهاده مدت ‌دار بین عشایر توزیع شود. با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان عشایر و همچنین حمایت وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته ۱۰۰ هزار تُن نهاده مدت‌دار بین عشایر سراسر کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح توزیع نهاده‌های دامی میان عشایر برای اولین بار اجرایی شد در بخش تضامین بانکی و زمان توزیع، جامعه عشایری با مشکلاتی روبه‌رو بودند که تلاش بر این است که در سال جاری بسیاری از این مسایل و مشکلات کاهش یابد.

نادری افزود: سالانه ۱۶۸ هزار تُن آرد در مناطق عشایری کشور توزیع می‌شود که نباید اجازه داد با هیچ توجیهی از سبد تغذیه این بخش مولد خارج شود.

تحقق ۱۰ درصد ایجاد پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری

فرشید ذبیحی مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۲۲ مصوبه در شورای عشایری استان تصویب شد که حدود ۴۰ درصد این مصوبات اجرایی و عملیاتی شد، باید مدیران با جدیت از جامعه عشایری حمایت کنند تا شاهد رونق و افزایش تولیدات عشایری باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha