۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85559587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: بهره گیری از بخش خصوصی راهکاری برای رسیدن به توانمندی اقتصادی است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی بهترین راهکار و راهبرد برای برون رفت از مشکلات و رسیدن به توانمندی اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا دوشنبه شب در آیین رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج اظهار کرد: نتیجه استفاده از توان بخش خصوصی، توسعه و آبادانی در حوزه‌های مختلف است که منجر به خلق ثروت و توانمندی اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: بهره‌گیری از بخش خصوصی در بخش مدیریت شهری اولویت بیشتری دارد چراکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و نیازمند درآمد پایدار است تا برنامه‌های خود را با خیال راحت دنبال کند، لذا اگر شهرداری به سمت تثبیت درآمد پایدار نرود، هر چه زمان بگذرد با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند تا شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در استان باشیم، گفت: طرح‌های تعریف شده شهرداری باید با پختگی بهتری کلید بخورند و با توجه به تجربیات شهرهای دیگر برای هر کدام از طرح‌ها یک پروپوزال تهیه شود.

وی افزود: انتظار می‌رود اطلاعات جامع و کامل طرح‌ها تهیه و در سامانه و سایت بارگذاری شوند تا دیگر نیاز به چانه زنی و برگزاری جلسات چند ساعته با سرمایه گذار نباشد و خود سرمایه گذار اطلاعات را دریافت کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه رونمایی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری سنندج اقدامی مبارک است، اظهارکرد: این گام نخست است و در گام بعدی باید شهرداری نسبت به اخذ مجوزها اقدام کند و سپس به فکر جذب سرمایه‌گذار باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: امروز اگر همه ما شعار سال مورد تاکید رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده و مردم را در امر تولید و سرمایه‌گذاری مشارکت دهیم می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

ماموستا فایق رستمی افزود: سرمایه گذاری نیازمند تشویق است و باید کاری کنیم که سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان ما اشتیاق داشته باشند و در این زمینه نیازمند ایجاد اتاق فکری هستیم تا موانع سر راه سرمایه‌گذاران رابرداریم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز سنندج یک شهر ۶۰۰ هزار نفری است که در آینده کلان شهر می‌شود و باید با سایرکلان شهرها رقابت کنئد از این رو نیازمند سرمایه‌ گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.

کیومرث حبیبی افزود: این اقدام شهرداری سنندج قابل تقدیر است و ۲۲ طرحی که ارائه داد طرح‌های خوبی هستند و جنبه‌های مختلف را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها کمک می‌کند، فضاهای بسامان شهر تحویل نسل‌های آینده داده شوند ضمن اینکه تمام کمیسیون‌های عمرانی استان آماده همکاری در زمینه اجرای این طرح‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha