۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84846074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: تلفیق علم و تجربه گامی موثر در تحقق توسعه همه‌جانبه است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تلفیق علم و تجربه در کنار بسیج همه امکانات و ظرفیت ها، گام موثری در تحقق توسعه همه جانبه استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در مراسم معارفه و تکریم معاونین امور هماهنگی عمرانی و اقتصادی خود در سنندج، انتخاب چهره‌های علمی و از بین نخبگان استان به سمت معاونت عمرانی و اقتصادی را گام بلندی در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف خواند و اظهار داشت: حوزه عمرانی استان نیازمند نظام جامع هماهنگی عمرانی است تا با بسیج امکانات و ظرفیت ها و تلفیق علم و تجربه، شاهد اقدامات تاثیرگذار در این حوزه باشیم.

وی بر توجه حوزه عمرانی به بخش های آب، راه، شهرداری‌ها، آسفالت راه روستایی، طرح هادی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و بی رویه و ایجاد تحرک در طرح نهضت ملی مسکن در استان  تاکید کرد و افزود: یکی از چالشی ترین مسائل استان پروژه نهضت ملی مسکن است که  کارهای انجام شده در این رابطه رضایت بخش نیست و تا رسیدن به وضعیت قابل قبول، فاصله زیادی داریم لذا معاون جدید عمرانی باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.

استاندار کردستان از سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی به عنوان یکی از چهره‌های علمی و دغدغه‌مند استان نام برد که دارای سوابق ارزشمند مدیریتی است و گفت: این معاونت هم باید با برنامه ریزی، ضمن فعالسازی ظرفیت‌های اقتصادی، زمینه حضور فعالانه سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه  کردستان با همه ظرفیت هایی که دارد شایسته این میزان از محرومیت نیست، یادآور شد: در استان نیازمند تلفیق جامعی میان علم، اجرا و مدیریت میدانی با کار شبانه‌روزی هستیم و معاونت جدید اقتصادی باید پیوند جدیدی میان مجموعه های مرتبط اجرایی و گروه‌های علمی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم با وجود همه مشکلات، تنگناها و گرفتاری‌های مربوط به دوران قبل گذشته و امروز دولت همه همت خود را برای عبور از مشکلات به کار بسته است.

استاندار کردستان به سفر رییس جمهور به این استان اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهور با تلاش همه عوامل، گروه‌ها و شخصیت‌های دارای نفود سفری موفق و آبرومندانه‌ بود و از این محل توانستیم اعتبارات و مصوبات بسیار قابل توجهی برای استان دریافت کنیم.

زارعی کوشا ادامه داد: وظیفه همه مدیران بعد از سفر آیت الله رئیسی بسیار سنگین تر است، چرا که باید با جدیت دنبال اجرایی کردن مصوبات و تامین اعتبارات آن باشیم و سپس همه پیشرفت ها را نیز به مردم گزارش دهیم.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به کردستان ۲۵۰ طرح اقتصادی با بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی تعریف شده است، اضافه کرد: عملیاتی شدن این طرح‌ها نیازمند کار جدی و همه جانبه است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما جذب سرمایه گذاران قابل و علاقه مند به سرمایه گذاری در استان است، افزود: هم اکنون در استان نیز ۱۷ مجوز بی نام آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

زارعی کوشا اظهار داشت: سرمایه گذاران باید احساس کنند که زمینه کار و فعالیت در این استان فراهم شده و ریسک سرمایه‌گذاری در آن پایین است.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دین مبین اسلام بواسطه قیام امام حسین پابرجا مانده است و امیدوارم بتوانیم از راه و سیره آن امام بزرگوار و شناخت ابعاد وجودی آن حضرت سرمشق و الگو بگیریم.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات شهرام ملکی،   کیومرث حبیبی کیلک در سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان معرفی و همچنین با تقدیر از تلاش های سید کمال حسینی، حامد قادرزاده به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان منصوب و معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha