۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85582463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده سقز و بانه در مجلس: دعوای نمایندگان کردستان بر سر گزینه استانداری کذب است

سنندج- ایرنا- نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی محافل و مجالس گفته می شود که نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بر سر گزینه استانداری دعوا دارند که این موضوع کذب است.

به گزارش ایرنا، محسن بیگلری روز پنجشنبه در دیدار مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با استاندار کردستان اظهار کرد: همه باید تا لحظه آخر خدمتگزاری به وظیفه خود عمل کنند و اگر اینگونه نباشیم، بزرگترین خیانت را به مردم استان کرده ایم.

وی با بیان اینکه جامعه معمولا نیمه خالی لیوان را می بیند، افزود: پیشرفت و توسعه نیازمند کار تیمی است که همه مسوولان و حتی مردم باید در کنار هم باشند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم همکاری و دلسوزی نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمت بهتر به مردم تاکید کرد.

بیگلری خواستار تعامل مرزبانی با کولبران و مراقبت از جان این قشر ضعیف شد و ادامه داد: اگر من از کولبران دفاع نکنم چه کسی دفاع کند؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک بار برای همیشه نقاط حادثه خیز جاده های اصلی شناسایی و رفع شود، اضافه کرد: چرا باید اینقدر شاهد کشته شدن مردم در تصادفات جاده ای باشیم.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندم که قرار بود اواسط هفته گذشته آغاز شود که به تعویق افتاده است، خواستار پرداخت سریعتر این مطالبات شد.

به گفته بیگلری، شاخص راههای آسفالت روستایی از ۵۸ درصد به ۷۷ درصد رسیده است که جای تشکر دارد و این هنر دولت سیزدهم بود.

وی تامین آب روستایی را مشکلی جدی دانست و گفت: باید برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سقز اقدام اساسی صورت گیرد.

خدمت گزاری تا روز آخر

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی : بحث هایی در برخی محافل هست اما با توجه به خصلت مدیریتی که در استان وجود دارد، خدمتگزاری تا روز آخر ادامه خواهد داشت.

محسن فتحی یکی از چالش های استان را پرداخت مطالبات گندمکاران عنوان کرد و افزود: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که تا پایان این ماه اغلب مطالبات پرداخت می شود.

وی بحث کمبود سه هزار معلم برای شروع سال تحصیلی جدید در استان و پرداخت مطالبات کادر درمان را از دیگر چالش های موجود اعلام و بر ضرورت رفع این چالش ها تاکید کرد.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتباط دفاتر نمایندگان با سامانه دولت در استانداری تاکید کرد و افزود: مجمع نمایندگان پیگیر منابع مالی برای کمک به جذب ۲۰ همت برای اجرای طرحهای عمرانی استان خواهد بود.

لزوم مدیریت خاموشی برق برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت تلاش برای تحقق شعار وفاق ملی دولت چهاردهم تاکید کرد و گفت: باید با شکل گیری وفاق ملی بتوانیم در راستای تحقق عدالت حرکت کنیم که در این صورت توزیع متوازن عدالت را در مناطق مختلف شاهد خواهیم بود.

محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه در استانهای محروم نیاز به تبعیض مثبت برای جبران گذشته داریم، افزود: تنها درآمد مردم قروه و دهگلان کشاورزی است که هیچکس در سطح وزارت نیرو، مدیر استانی و محلی برای آبی کردن اراضی کشاورزی پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه کشاورزی منطقه به دلیل قطع طولانی بودن زمان خاموشی در معرض نابودی است، اضافه کرد: خاموشی برق در زمان برداشت محصولات خسارت زیادی به کشاورزان وارد می کند که باید این موضوع مدیریت می شد.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت تنها در حد حرف، دردی از منطقه دوا نمی کند، افزود: اقناع برای مقابله با کشت محصولات آب‌بر انجام نشده و این مهم پیوست فرهنگی ندارد.

شیخی زاده ادامه داد: دریافت خط ویژه برای منابع بانکی کار خوبی است ولی گردش مالی مناسبی در استان داریم که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن در قروه است که در برابر عدد ۹ هزار مبلیارد تومانی کل استان رقم خوبی است و می شود این منابع را به استان برگشت داد.

بازنگری در مدیریت پایاب سدها و اختصاص آب به روستاییان حاشیه سدها، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

مریوان پایینترین سرانه فضای آموزشی را در کردستان دارد

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: کردستان سرشار از معادن ومنابع آبی و خاکی و ظرفیت های مرز است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

امید کریمیان با بیان اینکه در بخش تولید ناخالص ملی بین ۱۶ استان کشور رتبه ۱۵ را داریم، افزود: درآمد سرانه استان بین استان های مرز ۴۹ درصد است که میانگین کشوری آن ۴۶ درصد است.

وی وضعیت استان را در بحث راه روستایی و شهری ۶۷ درصد و میانگین کشوری ۸۲ درصد و نگران کننده دانست و اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی مریوان ۲.۱۱ مترمربع و پایینترین سرانه در استان است.

قدردانی بابت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بیجار

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی هم از مسوولان استان برای اجرای طرحهای توسعه ای و زیرساختی در بیجار از جمله راه اهن زنجان - بیجار قدردانی کرد.

علیرضا زندیان افزود: در رقابت سیاسی و پستی، ان روی سکه که شامل انجام کارهای بزرگ است دیده نمی شود.

وی یادآور شد: مشکلات همواره وجود دارد و در سطح مصوبات همه چیز خوب ولی در تخصیص با مشکل مواجه هستیم.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش مجمع نمایندگان کردستان برای توسعه کردستان است و این تنها در ظاهر نیست؛ چرا که در عمل به دنبال آن هستیم و برای رفع موانع از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha