دستگاه قضایی برای رفع موانع کسب و کار از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند

شاهرود - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تمام ظرفیت خود برای رفع موانع کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری دوشنبه شب در حاشیه نشست با موثرین، نخبگان و فعالان اقتصادی شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی تکالیف و وظایفی در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد که با کمک فعالان اقتصادی و نخبگان هر منطقه موارد را پیگیری و در رفع موانع اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه رفع موانع کسب و کار، حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان با همکاری دیگر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: نسبت به برطرف کردن مشکلات قابل حل واحدهای موجود در شهرستان و استان با حضور مسوولان اقدام می‌شود.

دستگاه قضایی برای رفع موانع کسب و کار از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند

راه‌اندازی مجدد فرودگاه شاهرود در آینده‌ای نزدیک

حجت الاسلام اکبری به راه‌اندازی مجدد فرودگاه شاهرود به عنوان یک مطالبه مردمی اشاره کرد و گفت: مسوولان عالی استان با مقام‌های وزارت راه و شهرسازی رایزنی‌هایی در این زمینه داشتند و در آینده نزدیک شاهد از سرگیری پروازها از این فرودگاه خواهیم بود.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش عمومی برخورد قاطعانه توام با عدالت خواهد داشت به نحوی که زندگی در شاهرود برای این گونه افراد دارای هزینه باشد و از سویی هم هر فردی که بخواهد در این منطقه فعالیت مشروع و ضابطه‌مندی داشته باشد با کمال آرامش و آسایش به فعالیت خود بپردازد.

وی با اشاره به سفر ۲ روزه به شهرستان شاهرود، افزود: در بازدید از مجموعه زندان، پس از گفت و گو با تعدادی از زندانیان، دستور لازم برای رفع مشکلات صادر شد که این امر منجر به آزادی تعدادی از آنها و مرخصی پایان حبس برای تعدادی دیگر شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و زندانیان به منظور کمک به معیشت خود و خانواده در دستور کار است، ادامه داد: در این راستا ساخت یک مجتمع کارآفرینی در محوطه زندان شاهرود کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از بند جدید بانوان در زندان شاهرود خبر داد و گفت: مشکلات بانوان این بند مورد بررسی قرار گرفت و با صدور دستور تعدادی از آنها نیز از زندان آزاد شدند.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: از حوزه قضایی شاهرود و بسطام، محاکم و دادسرا بازدید به عمل آمد و مسایل و مشکلات قضات و کارکنان در نشستی مطرح شد تا اقدام‌های لازم برای رفع آنها انجام شود.

حجت الاسلام اکبری به دیدار با امام جمعه شاهرود اشاره کرد و گفت: در این دیدار بر همکاری امامان جمعه و جماعت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و توسعه حل اختلاف، صلح و سازش با دستگاه قضایی تاکید شد تا بهداشت قضایی در این شهرستان محقق شود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha