اهدای مدال طلای مسابقات مچ‌اندازی مستر یونیورس به خانواده شهید رحمتی 

مراغه- ایرنا- «معصوم خلیل‌زاده تیمورلوئی»، قهرمان مچ‌اندازی مسابقات بین‌المللی مستر یونیورس در سال ۲۰۲۴ میلادی، مدال طلایش را به خانواده شهید «مالک رحمتی» اهدا کرد. 

خلیل نژاد تیمورلویی که به گفته خودش دارنده سه مدال طلا و یک نقره مسابقات مچ‌اندازی مستر یونیورس است، دوشنبه‌شب در حاشیه حضورش در منزل پدری شهید رحمتی گفت: این خانواده شهید بدانند که ما همیشه به یادشان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تمام مسئولان اجرایی کشور ادامه‌دهنده راه شهدای خدمت باشند و اضافه کرد: تیم ملی مچ‌اندازی کشورمان از ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور ماه عازم مسابقات جهانی «مولداوی» است و امیدوارم دعای خیر پدر و مادر شهید رحمتی پشت سر ورزشکاران کشورمان باشد.

دریافت ۲ مدال طلا از سوی «خلیل‌زاده تیمورلوئی» در مسابقات بین‌المللی مستر یونیورس با روزهای شهادت شهدای خدمت مصادف شد و بر همین اساس برای اهدای یکی از این ۲ مدال به خانواده شهید رحمتی نیت کرد.

این ورزشکار فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران همچنین در سال ۲۰۲۳ میلادی مدال برنز مسابقات آسیایی مچ‌اندازی را کسب کرد و در مجموع چهار مدال بین‌المللی دارد.

اهدای مدال طلای مسابقات مچ‌اندازی مستر یونیورس به خانواده شهید رحمتی 
مدال اهدایی به خانواده شهید مالک رحمتی

«مالک رحمتی» که همراه با شهدای راه خدمت و بر اثر سانحه بالگرد رییس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نایل شد، نخستین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی است؛ جوانی که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان استاندار انقلابی و متدین یاد کردند.

شهید رحمتی اول بهمن ۱۴۰۲ با موافقت هیئت دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی منصوب شد و آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک یکِ یک بود

شهید «رحمتی» طی اول فروردین ۱۳۶۱ در کوچه «شهیدین» از محله «شریعت‌آباد» مراغه متولد شد و آنگونه که «مهدی شکاری» از دوستانش به نقل از خود «مالک» نقل می‌کند، ایشان با مزاح راجع به تاریخ تولدش می‌گفت: «یکِ یک هستم».

«مالک» در یک خانواده مذهبی متولد شد و به گفته «حیدر رهبری»، از اعضای هیئت امنای مسجد شریعت‌آباد مراغه از همان دوران کودکی اهل مسجد و عبادت بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha