آغاز تحقیقات دادستانی ونزوئلا علیه سران مخالفان دولت
«ماریا کورینا ماچادو» رهبر مخالفان ونزوئلا (سمت چپ) و «ادموندو گونزالس» نامزد سابق ریاست جمهوری (سمت راست)

تهران- ایرنا- دادستانی ونزوئلا از آغاز تحقیقات علیه «ماریا کورینا ماچادو» رهبر مخالفان و «ادموندو گونزالس» نامزد سابق ریاست جمهوری به دلیل «تحریک شورش» با ادعای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، پس از آنکه ادموندو گونزالس نامزد مخالف دولت در بیانیه‌ای خود را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب معرفی کرد، تارک ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تحقیقات جنایی علیه ماریا کورینا ماچادو رهبر مخالفان و گونزالس آغاز شده است.

اپوزیسیون ونزوئلا با طرح ادعای تقلب در انتخابات ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد)، اعلام کرد که نتایج رسمی مبنی بر پیروزی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری مستقر این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد.

ویلیام ساب از نیروی مسلح ونزوئلا خواست تا به این اقدام بپیوندند. وی گفت: وزارت عمومی جمهوری بولیواری ونزوئلا در پاسخ به بیانیه تحریک‌آمیز منتشر شده توسط ادموندو گونزالس و ماریا ماچادو از آغاز تحقیقات جنایی خبر می‌دهد تا مسئولیت آن‌ها در ارتکاب ادعای جنایت‌های متعدد که صلح ملت ونزوئلا را تهدید می‌کنند، مشخص شود.

در بیانیه‌ای که این مقام ونزوئلایی در تشریح جزئیات منتشر کرده، ادعای مخالفان مبنی بر پیروزی در انتخابات بر خلاف نتایج اعلامی از سوی شورای ملی انتخابات، دلیل آغاز تحقیقات عنوان شده است.

ساب همچنین نمایندگان جناح راست افراطی اپوزیسیون را به تحریک آشکار «مقام‌های پلیس و نظامی به نافرمانی از قوانین» متهم کرد.

دادستان کل ونزوئلا جرائم دیگری مانند غصب وظایف، انتشار اطلاعات نادرست برای ایجاد اضطراب، تحریک به نافرمانی از قوانین، تحریک به شورش، اجتماع برای ارتکاب جرم و تبانی را مورد تاکید قرار داد.

این نهاد همچنین اعلام کرد که در برابر هر اقدامی که متضمن ایجاد خشونت یا اضطراب در مردم باشد، هوشیار خواهد بود.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا جمعه شب با انتشار آمار جدیدی از نتایج انتخابات این کشور اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۵۲ درصد آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha