انتقاد ونزوئلا از «ایلان ماسک»

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ونزوئلا، داده‌ها و اطلاعات جعلی «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی حامی اپوزیسیون دولت کاراکاس را از دلایل تحریک و بزرگنمایی راهپیمایی‌های اعتراضی مخالفان بر خلاف واقعیت حاکم بر این کشور خواند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار تصاویر هوایی از تجمع مخالفان در کاراکاس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اطالاعات جعلی ایلان ماسک در شبکه‌ها یک چیز است و واقعیت در خیابان‌های ونزوئلا چیزی دیگر است.

در تصاویر ویدیویی هوایی که خیل به اشتراک گذاشته است، در تجمعی که توسط مخالفان به موجب پیروزی ادعایی آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر تدارک دیده شده است، شمار کمی از شهروندان مشاهده می‌شوند.

اپوزیسیون ونزوئلا با ادعای پیروزی ادموندو گونزالس نامزد این جناح راستگرا در انتخابات ۲۸ ژوئن (هفتم مرداد) از شهروندان این کشور دعوت کردند تا دیروز (سوم اوت) در منطقه لاس مرسدس (Las Mercedes) گرد هم آیند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی اطمینان داد که کشورش با کودتای تحت رهبری آمریکا مواجه است که به گفته وی، از حمایت ماسک و خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین برخوردار است.

مادورو گفت: این کودتای تحت رهبری ایالات متحده آمریکا و بین‌الملل فاشیست، جناح راست فاشیست با ایلان ماسک، [خاویر] میلی و همه آن گروه از افراط‌گرایان فاشیسم و ‌افراط‌گرایی وحشی در جهان است.

وی همچنین با متهم کردن ماسک به مداخله در انتخابات ونزوئلا، او را «دشمن اصلی» خواند که از نفوذ خود در شبکه‌های اجتماعی برای بی ثبات کردن این کشور آمریکای جنوبی استفاده می‌کند.

مادورو با اشاره مستقیم به این میلیاردر آمریکایی به عنوان مسئول یک کارزار اطلاعات نادرست و خرابکاری در انتخابات گفت: چیزی به نام شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که واقعیت مجازی را ایجاد می‌کند. واقعیت مجازی را چه کسی کنترل می‌کند؟ دشمن اصلی ما، ایلان ماسک.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، ماسک را «پدرخوانده راست افراطی آمریکای لاتین» توصیف کرد و از کنترل ادعایی وی بر چندین کشور در منطقه به ویژه به آرژانتین و اکوادور انتقاد کرد.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا جمعه شب با انتشار آمار جدیدی از نتایج انتخابات این کشور اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۵۲ درصد آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha