خراسان شمالی رتبه نخست در شمار ایستگاه های هواشناسی دارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: این استان به لحاظ شمار ایستگاه های هواشناسی به نسبت مساحت، رتبه نخست استان های کشور را به خود اختصاص داده است. 

به گزارش ایرنا نوربخش داداشی روز سه شنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۳۷ ایستگاه اقلیم شناسی و سامانه هواشناسی در استان وجود دارد که در زمینه شمار ایستگاه ها به نسبت مساحت، وضعیت بسیار مناسبی داریم.

وی افزود: سامانه ها و ایستگاه های هواشناسی، قریب به اتفاق گستره استان را پوشش می دهد، پیش بینی هواشناسی و اطلاع رسانی ها در زمینه هواشناسی در خراسان شمالی که خطه ای کشاورزی است، اهمیت بسیاری دارد.

داداشی با بیان اینکه بالا بودن شمار ایستگاه های اقلیم شناسی و سامانه های هواشناسی به دلیل شرایط و اقلیم خاص و ویژه این استان است خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای هواشناسی، اطلاع رسانی است و در این زمینه رسالت مشترک با رسانه ها داریم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: اطلاع رسانی درست از پیش بینی ها و وضعیت هواشناسی سبب جلوگیری و یا کاهش میزان خسارت ها شده و به این لحاظ کمک شایانی به اقتصاد دارد.

رادار هواشناسی نیاز خراسان شمالی

وی با اشاره به تاثیر تجهیزات در پیش بینی درست هواشناسی گفت: این استان از جمله مناطقی است که هنوز رادار هواشناسی ندارد، تامین این تجهیز یکی از نیازهای اساسی برای پیش بینی های کوتاه مدت است و باید تامین شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha