۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85560312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ پروژه با انتخاب مودیان مالیاتی بوشهر تامین اعتبار شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: مودیان مالیاتی این استان در قالب فرم های " تبصره ماده ۱۰۰" از تعداد ۴۳ پروژ و طرح اعلام شده ۳۲ پروژه را از محل تخصیص مالیات های پرداختی خود تامین اعتبار کامل کردند و بخشی از تامین اعتبار ۱۱ پروژه دیگر را نیز انجام دادند.

محمد جواد رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برای اجرای ۴۳ پروژه ۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال اعتبار  نیاز است که در این مرحله یک هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۱۴ ریال تامین اعتبار شد. 

وی افزود:این اقدام در راستای اجرای طرح نشان دار کردن مالیات ها و با هدف مردمی کردن اقتصاد که روز چهارشنبه چهارم مرداد به صورت رسمی رونمایی شده بود در کل کشور اجرا شده است.

رستمی با اشاره به اینکه طرح نشان دار کردن مالیات ها می تواند برای مودیان انگیزه بخش باشد افزود: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات های پرداختی به پروژه های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل آنها را فراهم می کند و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی یادآور شد: در همین راستا مودیان مالیاتی استان بوشهر همانند کلیه مودیان مالیاتی در سراسر کشور در جریان ارایه فرم " تبصره ماده ۱۰۰" محل خرج کرد مالیات های پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح ها و پروژه های اولویت دار تعیین کرده و به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح های سازنده در زمینه هایی مانند بهداشت و درمان ، آموزش و راه و شهرسازی ایفا کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: مودیانی که در انجام و راه اندازی طرح ها یا پروژه های منتخب مشارکت داشه باشند اسامی شان در صورت رضایت اعلام عمومی می شود.

وی ادامه داد: بنا بر بررسی ها مشارکت مودیان در تکمیل پروژه های عمرانی می تواند موجب بهبود نگرش آنها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

رستمی گفت: از مجموع طرح ها و پروژه های انتخاب شده در سطح کشور تعداد یکهزار و ۱۶۴ مورد از محل پرداخت های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار شده و حداکثر تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: سایر پروژه ها و طرح های باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تامین بودجه و تکمیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha