۲۳۲ خبرنگار خراسان جنوبی در سامانه جامع رسانه‌ها عضو هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۷۲ خبرنگار استان عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند که این رقم با رفع بخشی از مشکلات امسال به ۲۳۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده روز سه شنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات استان افزود: عضویت خبرنگاران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و با تسهیل شرایط سامانه جامع رسانه‌های کشور، بخشی از دغدغه خبرنگاران حل شده است.

وی بیان کرد: فاز نخست خانه مطبوعات استان سال گذشته افتتاح شد و سبب شد نشست‌های خبری دهه فجر و هفته دولت به صورت متمرکز در خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: خانه مطبوعات استان اکنون با مشکلاتی مواجه است که برای تامین تجهیزات و اجرای فاز دوم آن نیاز به تامین اعتبار دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: در یکسال اخیر به رغم اقدامات خوبی که برای خانه مطبوعات استان انجام شد اما پیگیری‌ها برای اختصاص اعتبار به نتیجه نرسید.

۲۳۲ خبرنگار خراسان جنوبی در سامانه جامع رسانه‌ها عضو هستند

محمود حیدری با تاکید بر اینکه با ریزش شدید خبرنگاران در رسانه‌های استان مواجه‌ایم اظهار کرد: مشکلاتی از جمله گرانی کاغذ، نبود بیمه، مالیات و مشکلات معیشتی سبب شده عده زیادی از خبرنگاران از حوزه خبر فاصله بگیرند.

وی خواستار اختصاص تسهیلات به مطبوعات و رسانه‌های استان شد و بیان کرد: سال گذشته برای تامین ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواست دادیم که علیرغم موافقت با این رقم، اما تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی عنوان کرد: دولت سیزدهم اقدامات بسیار زیادی در استان خراسان جنوبی انجام داد که باید رسانه‌ها بیشتر به آن بپردازند اما خبرنگاران هم نیاز به حمایت دارند.

وی خواستار معافیت مالیاتی مطبوعات و خبرنگاران در تسهیلات اشتغال شد و گفت: پایگاه‌های خبری با مشکلات متعددی رو به رو هستند از طرفی برخی از سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسر در استان نیز در سال‌های اخیر تعطیل شده است.

در این نشست هر کدام از اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات استان به نمایندگی از بخش‌های مختلف رسانه‌های استان به بیان مشکلات خبرنگاران پرداختند و خواستار پیگیری و رفع بخشی از این مشکلات از جمله بیمه، مسکن، تامین تسهیلات، معافیت مالیاتی، همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اشتراک سرپرستی روزنامه‌های سراسری و پرداخت مطالبات مطبوعات توسط دستگاه‌های اجرایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha