سند جامع رسانه‌ای خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سند جامع رسانه‌ای استان با چشم انداز پنج ساله به اتمام رسیده و در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای پروفسور معتمدنژاد پایان شهریورماه از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مدیران و اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سال گذشته به مناسبت روز خبرنگار جشنواره ملی سواد رسانه پروفسور کاظم معتمدنژاد طراحی و از پوستر آن رونمایی شد.

وی افزود: دبیرخانه این جشنواره در استان فعال است و تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است، همچنین کارگاه‌های متعددی در حوزه سواد رسانه در شهرستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای معتمدنژاد پایان شهریورماه در استان برگزار خواهد شد و پیگیر هستیم در کنار آموزش و توانمندسازی، آثار ناب رسانه‌ای در بخش‌های برخط و مکتوب نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای رسانه‌ای در استان سیر صعودی داشته است تصریح کرد: تعداد رسانه‌های فعال در استان از ابتدای تاسیس ۱۱ مورد بود که اکنون به ۹۱ رسانه برخط و مکتوب رسیده است.

فرخنده ادامه داد: ساختار و تشکل‌های متعددی در استان فعال است و از مجموع رسانه‌های استان ۲۳ مورد در دو سال اخیر مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۴۳ سرپرستی روزنامه در استان فعال است که با توجه به ارزیابی‌های تخصصی انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از چهار مجموعه مطبوعاتی فعال استان یک مورد در سطح و تراز ملی مطرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: ظرفیت بسیار با ارزشی در عرصه رسانه استان داریم که نیاز بود این ظرفیت‌های بالقوه باید تبدیل به بالفعل می‌شود لذا در ۲ سال گذشته ۲ جشنواره مطبوعاتی شرق کشور در استان برگزار شد.

وی یادآور شد: استان‌هایی که توانایی دارند می‌توانند میزبان جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای باشند این نشان می‌دهد خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد که میزبان جشنواره ملی مطبوعات باشد.

فرخنده عنوان کرد: بعد از ۶ سال رکود در حوزه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مجدد این نمایشگاه را احیا کرد و جمعی از رسانه‌ها استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

سند جامع رسانه‌ای خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

وی تاکید کرد: در مقابل رسانه فرمایشی، فرسایشی و نمایشی غرب، رسانه‌هایی با نگاه انقلابی مجاهدت می‌کنند که می‌توان از آنها به رسانه تمدنی یاد کرد و این رسانه‌ها مأموریت دارند باید به موقع اطلاع‌رسانی کرده و تحلیل درستی داشته باشند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: در شرایطی که مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر جهاد تبیین دارند نباید به دلایل و بهانه‌های متعدد از خبرنگاران و رسانه‌ها شکایت کرد تا با انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.

محمود حیدری افزود: در سال‌های گذشته تعداد خبرنگاران استان به دلایل متعدد کاهش یافته است که برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر تاثیرگذار جامعه باید مسئولان بیشتر توجه داشته باشند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، بسیج رسانه نیز از ۲ سال گذشته به صورت ویژه این مهم را ماموریت و وظیفه خود دانست.

سجاد رضایی افزود: در این زمینه اقدامات خوبی از جمله اردوی راهیان پیشرفت راه‌اندازی شد و در قالب آن خبرنگاران با سفر به شهرستان‌ها به بیان و انعکاس دستاوردها و اقدامات دولت پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری دهمین سال جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان بیان کرد: در دوران محدود فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی و رسانه انجام شد و در سطح ملی و استانی شاهد نبوغ رسانه‌ها هستیم که امیدواریم در دولت جدید نیز ادامه یابد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی تاکید کرد: در جنگ تمام عیار رسانه‌ای خبرنگاران در خط مقدم هستند و در شرایط کنونی نیاز است خبرنگاران انقلابی و فعالان فضای مجازی همکاری بیشتری در جهاد تبیین داشته باشند.

سند جامع رسانه‌ای خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha