۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85560462
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موکب علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) گرگان در سه نقطه کربلا برپا می‌شود

گرگان- ایرنا- مدیر موکب علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) گرگان گفت: این موکب که در سال ۱۳۹۵ اولین حضور خود را در خدمت‌رسانی به زائران کربلا تجربه کرد، همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین امسال در سه نقطه این مسیر به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا جعفری روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این موکب‌ها در شهرک حی‌العباس در خیابان بغداد (شارع البغداد)، موکب دوم در فاصله کوتاه با موکب اول در یک مدرسه و ویژه اسکان بانوان و موکب سوم در فاصله ۴۰۰ متری حرم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از برپایی این موکب‌ها، خدمت به زائران امام حسین (ع) است و وسایل مورد نیاز آن از سوی مردم تهیه و تامین می‌شود.

جعفری گفت: توان ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برپایی یک موکب در کمتر از سه روز به مساحت چهار هزار مترمربع در موکب علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) گرگان وجود دارد.

وی اظهار کرد: این موکب ظرفیت ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی به روزانه پنج هزار نفر را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربیات گذشته، تجهیزات و امکانات موجود، مشکلی در خصوص خدمات‌دهی نداریم، بطوری که با توجه به قطعی برق مستمر در عراق، سه دستگاه دیزل ژنراتور برق خریداری شده که در حال انتقال به کربلا است.

وی خاطرنشان کرد: این موکب در اقلامی مانند موکت، پتو و حتی اقلام غذایی، مازاد بر نیاز خود دارد که در اختیار مواکب عراقی یا سایر استان‌ها قرار می‌دهد.

مدیر موکب علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) گفت: اقلام و تجهیزات با ۳۰ دستگاه تریلی و کامیون به همراه ۴۰ خادم به صورت افتخاری ۱۰ روز قبل اعزام شد تا زیرساخت‌های لاز را در موکب‌ها ایجاد کنند.

جعفری افزود: ۲۴۰ خادم نیز از ۱۹ مرداد اعزام خواهند شد و خدمت‌رسانی به زوار از ۲۳ مرداد تا پنجم شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برپایی نمازهای‌ یومیه به صورت جماعت، خواندن ادعیه و انواع زیارت به ویژه زیارت عاشورا،‌ برگزاری یادواره سرداران و چهار هزار شهید گلستان‌ و شهدای مدافع حرم این استان از برنامه‌های فرهنگی موکب در کنار برپایی حسینیه شهدای کودک غزه و برگزاری مسابقه بین‌المللی عکاسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha