۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85570666
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حال و هوای حسینی مردم گلستان در آستانه اربعین

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85570666
حال و هوای حسینی مردم گلستان در آستانه اربعین

گنبدکاووس- ایرنا- مردم مومن و ولایی گلستان همگام با ملت ایران پرشورتر از گذشته با حرکت به سمت کربلای معلی، برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله (ع) در مساجد و برنامه‌ریزی برای برپایی موکب‌ پذیرایی از جاماندگان پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایرنا، این روزها همانند سال‌های قبل موج میلیونی زائران امام حسین(ع) از ایران اسلامی برای زیارت کربلای معلی به صورت زمینی و هوایی در مسیر عراق در حرکت هستند که مردم گلستان بخشی از این موج را تشکیل می‌دهند و در کنار آن تعدادی از مردم استان با برپایی موکب، افتخار پذیرایی از زائران حسینی را در مسیر کربلا بر عهده دارند.

دلدادگان حسینی در شهرهای گلستان از جمله مناطق شرقی مانند گنبدکاووس، گالیکش و مینودشت که فرصت همراهی با زائران کربلای معلی را نیافتند با شرکت در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین به مقصد امام‌زاده یحیی بن زید(ع) عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد.

مردم عزادار گلستان هر شب با حضور در مساجد شاخص شهرها و روستاهای خود در مراسم سوگواری اباعبدالله حسین(ع) شرکت می‌کنند و جمعی از مومنان هم از هم اینک به فکر تهیه نوشیدنی‌ گرم و سرد به همراه خوراکی‌ متنوع برای پذیرایی از شرکت کنندگان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین هستند.

در کنار آن شماری از مردم گلستان بعد از مراسم پیاده‌روی اربعین به دنبال همراه شدن با کاروان‌های «حرم تا حرم» اعزامی از بقاع متبرکه شاخص استان به سمت مشهد به صورت پیاده و خودرویی هستند تا ۲۸ صفر مصادف با سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) در این مکان مقدس حاضر باشند.

حال و هوای حسینی مردم گلستان در آستانه اربعین

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم شهرستان در آستانه اربعین حسینی چهار موکب در عراق برپا کردند و در گنبدکاووس هم در مسیر روستای قوینلی تا امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) ۴۰ موکب پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش با اشاره به همکاری بیش از ۲۰۰ نیکوکار در برپایی موکب‌های پذیرایی، ادامه داد: از مجموع این موکب‌ها، چهار موکب مربوط به اهل سنت است که روز اربعین در مسیر میدان منا تا امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) با خوراکی‌های سنتی از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی از صبح روز اربعین با حضور علاقمندان خاندان عصمت و طهارت از مینودشت و گالیکش و گنبدکاووس در مسیر منتهی به امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با پیش بینی حضور ۱۵ هزار عزادار شرق استان گلستان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: همچنین از اول تا ۲۸ ماه صفر مراسم عزاداری در ۱۰ مسجد شاخص گنبدکاووس از جمله عسکریه، قائمیه، مسجد نبی (ص) و مسجد علوی با حضور مردم ولایی در حال برگزاری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: برپایی روضه‌های خانگی در محلات مختلف و پخت هلیم و آش نذری از دیگر برنامه‌های این روزهاست.

حال و هوای حسینی مردم گلستان در آستانه اربعین

رضا اصالتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس هم گفت: موکب‌های اهل تشیع و تسنن آماده خدمت‌رسانی به دلدادگان اربعین در حرم یحیی‌بن‌زید (ع) هستند.

فرماندار گالیکش نیز گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین شرق گلستان از مبدا شهرستان گالیکش و عبور از مینودشت به مقصد امام زاده یحیی‌بن‌زید (ع) گنبدکاووس انجام خواهد شد.

محمدرضا میرنیا با بیان اینکه امسال سومین سال برگزاری این رویداد بزرگ است، افزود: ۶ موکب از گالیکش پذیرایی زائران در مسیر را به عهده خواهند داشت.

فرامرز دیلم‌کتولی فرماندار مینودشت نیز از استقرار ۶ موکب این شهرستان برای جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایرنا، اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha