پلیس کیش: «ایرنا» در مدیریت افکار عمومی یک الگوی رسانه‌ای است

کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کیش گفت: ایرنا در مدیریت افکار عمومی و ایجاد امید در جامعه کارنامه درخشانی دارد و یک الگو در جامعه رسانه‌ای محسوب می‌شود.

سرهنگ «محمد زنگانه» روز چهارشنبه به همراه تعدادی از روئسای پلیس کیش با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی این جزیره با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: ایرنا با نیروهای جوان و پرتلاش خود همیشه همراه پلیس بوده و در ایجاد امنیت و خنثی کردن توطئه‌های رسانه‌های معاند نقش آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: ایرنا به رسالت خود به عنوان یک رسانه حرفه‌ای عمل کرده و از اصل صحت خبر حفاظت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کیش همچنین در ادامه با قدردانی از عملکرد رسانه‌های محلی جزیره کیش، بیان کرد: رسانه‌های کیش با درک صحیح از شرایط جزیره در توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره کیش نقش آفرینی می‌کنند و این برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

جامعه به ایرنا اعتماد دارد

همچنین در این دیدار سرهنگ سید مسعود میرحسینی رییس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه مردم به ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور اعتماد دارند، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که رسانه‌های معاند از هر فرصتی برای ایجاد بحران استفاده می‌کنند و رسانه‌ای همچون ایرنا تکلیف سنگینی برای مقابله با آنان بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه و اطلاع رسانی در دنیای کنونی، اظهار کرد: حوزه رسانه و خبر همانند یک شمشیر دولبه هم می‌تواند منجر به توسعه شود و هم یک جامعه را به چالش بکشد.

رییس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش اضافه کرد: رسانه‌ها نباید صرفا برای جذب مخاطب، از مسیر حرفه‌ای خود دور شوند و رسالت اصلی خود را فدای مباحث حاشیه‌ای و منافع شخصی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه، بیان کرد: جامعه باید به سطی از آگاهی از رسانه‌ها دست یابد که توان تجزیه و تحلیل اخبار و تشخصی خبر کذب و واقعیت را داشته باشد.

سرهنگ میرحسینی ادامه داد: رسانه‌های معاند امروز فرهنگ جامعه را نشانه رفته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به بنیان خانواده استفاده می‌کند؛ در این راستا نیز انتظار می‌رود رسانه‌ها با تولید محتوای اثرگذار در مسیر آگاه سازی جامعه قدم بردارند.

وی با بیان اینکه پلیس همواره حامی رسانه‌ها است، همچنین تاکید کرد که رسانه‌های مردمی و انقلابی بیش از پیش باید تقویت شوند.

پلیس کیش: «ایرنا» در مدیریت افکار عمومی یک الگوی رسانه‌ای است

ایرنا در امید بخشی به جامعه موفق عمل کرده است

«سرهنگ محسن بابایی» رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز با تبریک روز خبرنگار، ایرنا را یک رسانه پیشتاز در امید آفرینی توصیف کرد و گفت: این خبرگزاری به معنای واقعی کلمه به چهارچوب‌های خبری کاملا واقف است و همواره در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ رسانه فعال فضای مجازی در قالب سایت، اینستاگرام، گروه و کانال‌های خبری در جزیره کیش فعال است، اظهار کرد: رصد کامل فضای مجازی در کنار سایر مسوولیت‌های پلیس فتا کار بسیار سختی است که با همکاری مردم عملیاتی می‌شود.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به فعالیت چشم گیر و تحسین بر انگیز رسانه‌های جزیره در داغ کردن تنور انتخابات، بیان کرد: البته در قالب ایجاد این شور انتخاباتی، تخلفاتی نیز رخ داد که با توصیه‌های پلیس اصلاح شد.

وی ادامه داد: رویکرد پلیس در همکاری با رسانه‌ها یک رویکرد کاملا تعاملی است تا در یک فضای کاملا حرفه‌ای نسبت به اطلاع رسانی اقدام شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارد

همچنین سرهنگ «مهدی توانگر» رییس پلیس راهور کیش در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارد، گفت: در بسیاری از طرح‌های اجرا شده در مباحث ترافیکی، این خبرگزاری نقش بسزایی در حوزه اطلاع رسانی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی معتمد پلیس است و همواره در فرهنگ سازی در کنار پلیس قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور کیش همچنین از رسانه‌های جزیره در توجه به مباحث ترافیکی و کمک به پلیس در این راستا قدردانی کرد.

پلیس کیش: «ایرنا» در مدیریت افکار عمومی یک الگوی رسانه‌ای است

رسانه‌ها نقش کلیدی در رشد سرمایه‌های اجتماعی دارند

همچنین در این دیدار «شاهین سپهراد» رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفتر کیش اعتماد سازی را مهمترین ویژگی یک رسانه دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت اعتماد سازی در مسیر رشد سرمایه‌های اجتماعی قدم بردارند.

وی با بیان اینکه امروز بدخواهان ملت ایران در تلاش برای تزریق فضای بی اعتمادی به جامعه هستند، گفت: سرمایه اجتماعی به عنوان منبعی جهت کنش جمعی تلقی می‌شود و این منبع علاوه بر آگاهی، منجر به دانش نسبت به امور عمومی اجتماعی یا سیاسی می‌شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در کیش ادامه داد: سرمایه اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم در امنیت است و با شناخت، اعتماد، احساس امنیت و مشارکت شکل می‌گیرد که رسانه‌ها نقش کلیدی در تقویت و رشد آن دارند.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه روایت اول مانع جریان سازی رسانه‌های معاند می‌شود، از پلیس جزیره کیش جهت همکاری برای بهره مندی از این اهرم مهم در مدیریت افکار عمومی قدردانی کرد.

«سپهراد» با بیان اینکه ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه ضروری است، اظهار کرد:‌ انتشار اطلاعات نادرست و «اخبار جعلی» چالش‌های زیادی را برای جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان در کشور ایجاد کرده است؛ در همین راستا مدارس می‌توانند با آموزش، افزایش سطح اطلاعات و آگاهی بخشی به دانش آموزان نقش بسزایی در توانمند سازی این قشر بزرگ از جامعه برای مقابله‌ با هجمه‌های هدفمند رسانه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا است که به روز خبرنگار نامگذاری شده است.

پلیس کیش: «ایرنا» در مدیریت افکار عمومی یک الگوی رسانه‌ای است

پلیس کیش: «ایرنا» در مدیریت افکار عمومی یک الگوی رسانه‌ای است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha