«ایرنا» در بستر سازی برای توسعه پیشتازی می‌کند

کیش- ایرنا- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش رسانه در جذب سرمایه گذاری گفت: ایرنا به وظایف خود در بستر سازی برای توسعه در قامت یک رسانه موفق عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم هاشم ورزی روز جمعه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در کیش با بیان اینکه رسانه، به عنوان ابزاری برای رساندن پیام به مخاطب در جهان امروز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار است، اظهار کرد: انتقال مناسب پیام و معرفی ظرفیت‌های موجود منطقه برای جذب سرمایه گذاری از رسالت‌های اصلی یک رسانه است که ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور توانسته در این مسیر پیشتاز باشد.

وی همچنین بهره مندی از ظرفیت رسانه در جذب سرمایه گذار خارجی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به جایگاه بین المللی خبرگزاری جمهوری اسلامی می‌توان از این ظرفیت کم نظیر در مسیر شناساندن ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه گذار خارجی بهره مند شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به نقش رسانه در افزایش مشارکت اجتماعی، بیان کرد: رسانه‌ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می‌توانند باعث هم‌نوایی و هم‌سویی و به نوعی فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه شوند؛ بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها یکی از عوامل مهم فرهنگ‌سازی و البته تجلی فرهنگ در جامعه است و خود یک کنشگر فرهنگی محسوب می‌شوند.

«ایرنا» در بستر سازی برای توسعه پیشتازی می‌کند

ایرنا تصویر سازی دروغین علیه ایران اسلامی را درهم شکسته است

شاهین سپهراد رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفتر کیش نیز در این نشست با اشاره به ترجمه اخبار ایرنا به ۱۲ زبان زنده دنیا، گفت: ایرنا با معرفی ظرفیت‌های موجود نه تنها در جذب سرمایه خارجی نقش موثری ایفا می‌کند بلکه با ابتکار عمل خود در تولید محتوا و به دست گیری روایت اول، تصویر سازی دروغین دشمنان از ایران را نیز درهم شکسته است.

وی ادامه داد: ریاست ایرنا بر سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) نیز عملکرد این خبرگزاری در عرصه بین المللی را ارتقاء داده تا پیام آزادی انقلاب اسلامی را بیش از پیش به جهان مخابره کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفتر کیش «نو ویزا» بودن جزیره کیش، شرایط جغرافیایی و سوق الجیشی، دسترسی به آب‌های آزاد، آب و هوای پاک و دارا بودن زنجیره قوی گردشگری را از ظرفیت‌های مهم و منحصر به فرد این جزیره برای میزبانی از رویدادهای بین المللی دانست و افزود: رسانه‌ها در این مسیر ضمن انتقاد سازنده برای رفع ایرادات، باید تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های موجود را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین اعتماد سازی را مهمترین ویژگی یک رسانه دانست و بیان کرد: رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت اعتماد سازی در مسیر رشد سرمایه‌های اجتماعی قدم بردارند.

«ایرنا» در بستر سازی برای توسعه پیشتازی می‌کند

«ایرنا» در بستر سازی برای توسعه پیشتازی می‌کند

«ایرنا» در بستر سازی برای توسعه پیشتازی می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha