طرح‌های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای آذربایجان‌شرقی اجرا شد

تبریز - ایرنا - رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال طرح های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای استان اجرا شده است.

«روح الله رضایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها برای موتورسواران و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی اجرا شده است و در قالب آن یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش های لازم برای رعایت ایمنی ترافیک در ترددهای جاده ای را فراگرفتند.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی رانندگان وسایط نقلیه و دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها در خصوص موارد مربوط به ایمنی ترافیک، اظهار کرد: در سال جاری همچنین آموزش های ایمنی به ۸۵۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه ها در ۱۵ روستای هدف داده شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت آشکارسازی تعداد ۲ هزار و ۳۸۷ وانت بار، ۱۳۹ دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین و یک هزار و ۴۶۰ موتورسیکلت انجام شده و ۵۷۰ کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت روستاهای هدف توزیع شده است.

رضایی، ادامه داد: بر اساس یافته های طرح های پژوهشی این اداره کل یکی از علل مهم تصادفات، پایین بودن سواد ترافیکی و مهارت رانندگی صاحبان وسایل نقلیه است که می توان با افزایش آموزش های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه، از جمله رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف و آموزش رانندگی برون شهری، کاهش سوانح رانندگی را رقم‌ زد.

وی اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، افزایش سواد ترافیکی قشرهای مختلف، آشکارسازی وسایط نقلیه باری و ادوات کشاورزی و انجام پژوهش های کاربردی برای بالا بردن ایمنی ترافیک را از جمله وظایف اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha