۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85561215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه‌های زنجان به باشگاه فرهنگی- اجتماعی تبدیل شده‌اند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: اکنون کارکرد کتابخانه‌های استان تغییر کرده و به باشگاه فرهنگی - اجتماعی برای حضور همه گروه‌های جامعه تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضاخانی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه پیش از این کارکرد کتابخانه ها صرفا برای مطالعه و حضور دانش آموزان کنکوری بود، افزود: در زمان حاضر برگزاری دوره های آموزش مهارت، اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در کتابخانه ها راه اندازی شده است به گونه ای که سال گذشته ۲ هزار نفر در کتابخانه های استان در این زمینه آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه امسال نیز این رویه در حال پیگیری است، اضافه کرد: بازسازی کتابخانه قدیمی سهروردی، یکی از اقدامات مهم این اداره کل در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان بوده است.

این مسوول با بیان اینکه امسال کتابخانه هایی در مناطق کم برخوردار شهر زنجان از جمله منطقه بی سیم و اسلام آباد افتتاح شد، گفت: راه اندازی چنین کتابخانه هایی در این مناطق مبتنی بر مطالعات جامعه شناختی انجام شد.

وی گفت: ایجاد کتابخانه در منطقه اسلام آباد زنجان که یک محله کم برخوردار و آسیب پذیر شهر محسوب می شود، اقدامی فرهنگی و بسیار موثر بود و نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه راه اندازی این کتابخانه در منطقه یاد شده، محل و محفلی برای دوستداران کتاب شد، گفت: تاکنون عضویت ۲ هزار و ۵۰۰ علاقه مند به مطالعه و کتابخوانی در آن ثبت شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در کتابخانه های استان برنامه های مختلفی برگزار می شود که با استقبال گروه های هدف مواجه شده است.

مدیرکل کتابخانه های استان زنجان خاطر نشان کرد: راه اندازی کتابخانه در نقاط آسیب پذیر به کاهش آسیب های اجتماعی و پویایی و بالندگی جامعه منتهی می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون این کتابخانه به عنوان یک باشگاه اجتماعی حتی در اشتغال بانوان منطقه نیز نقش آفرینی می کند.

استان زنجان ۱۰۲ کتابخانه عمومی دارد که ۳۴ باب آن در مناطق روستایی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha