۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85561297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گشایش‌هایی برای تسهیل سفر زوار پاکستانی به عراق در آستانه اربعین

اسلام‌آباد- ایرنا- پس از چندین مرحله مذاکرات مسئولان پاکستانی با دولتمردان عراق برای روان‌سازی سفر زائران پاکستانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، سفیر عراق در اسلام‌آباد از تصمیم این کشور برای افزایش سهمیه روادید اربعین و صدور آسان آن برای اتباع پاکستانی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان امروز در اسلام‌آباد برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر با حامد عباس لفته سفیر عراق دیدار کرد.

وزارت کشور پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طرفین بر تسهیل فوری سفرهای زیارتی اتباع پاکستانی به عراق به ویژه در ایام پیش روی اربعین حسینی (ع) توافق کردند.

در این بیانیه به نقل از سفیر عراق آمده است: گذرنامه‌های آن دسته از زوار پاکستانی که از مسیرهای هوایی وارد عراق می‌شوند از آنان گرفته نخواهد شد.

وزیر کشور پاکستان قرار است برای رایگان شدن هزینه روادید اربعین با همتای عراقی خود به زودی ارتباط برقرار و درخواست رسمی را با وی مطرح کند.

سفیر عراق در پاکستان اعلام کرد که صدور روادید برای زوار اربعین تسریع شده و سهمیه روادید برای اتباع پاکستانی نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور پاکستان همچنین طی ارتباط با وزیر هوانوردی این کشور، نهایی شدن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پروازهای اختصاصی شرکت‌های هواپیمایی عراق به شهرهای پاکستان را برای انتقال زوار اربعین خواستار شد.

وزارت کشور پاکستان همچنین افزود که قرارداد لغو روادید بین دو کشور برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و خدمت به زودی اجرا می‌شود. سرکنسولگری جدید عراق در شهر کراچی پاکستان نیز به زودی فعال خواهد شد.

براساس این گزارش، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، سفر زوار پاکستانی به سمت عتبات عالیات البته از مسیرهای زمینی به سمت ایران آغاز شده است و آنان از ۲ مسیر مرز تفتان (میرجاوه) و مرز گبد (ریمدان) وارد ایران اسلامی شده و سپس سفر خود را به اماکن مقدس ایران و عراق ادامه می‌دهند.

جدای از مشکلات زیرساختی در داخل پاکستان، زائران این کشور به محض ورود به خاک ایران، شاهد مهمان‌نوازی مسئولان کشورمان به ویژه مردم سخاوتمند استان سیستان و بلوچستان خواهند بود و برای آسان شدن سفر زائران پاکستانی، موکب‌ها و اقامتگاه‌هایی نیز در مرز میرجاوه، شهر زاهدان و در مسیر عزیمت به مشهد مقدس، قم و یا در مسیر مرزهای زمینی ایران با عراق تاسیس شده است.

سفارت و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای دومین سال متوالی با هدف آسان‌سازی فرایند سفر زائران پاکستانی به ایران و عراق در ایام اربعین حسینی (ع)، صدور روادید برای کاروان‌های زیارتی را رایگان اعلام کرد.

با توجه به دستور کار جدید پیرامون صدور روادید زیارتی برای زوار پاکستانی در ایام سوگواری ماه صفر به ویژه حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی، صدور روادید زیارتی برای گروه‌ها و کاروان‌های پاکستانی به صورت رایگان انجام می‌شود؛ البته داشتن روادید عراق برای دریافت روادید، ۲ بار ورود زیارتی به ایران و سفر با اتوبوس‌ های پاکستانی به ایران، شرط برخورداری از آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha