۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85193530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روادید رایگان عراق برای زائران پاکستانی در اربعین حسینی

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت عراق برای اولین بار سهمیه روادید زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی (ع) را به یکصد هزار نفر افزایش داد و دریافت هزینه این روادید را نیز رایگان اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، پس از سفر رسمی اخیر رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان به بغداد و دیدار با مقام‌های بلندپایه عراقی، توافقات انجام شده میان دو کشور وارد مرحله اجرا شد.

وزارت کشور پاکستان امروز در اطلاعیه‌ای گفت: روادید اربعین برای زوار پاکستانی از سوی عراق رایگان خواهد بود و برای اولین بار سهمیه روادید اربعین برای زائران به یکصد هزار نفر افزایش یافت.

در این اطلاعیه آمده است: روادید عراق برای زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی (ع) با اقامت ۳۰ روزه و به طور رایگان صادر خواهد شد و آنان می‌توانند از مرزهای هوایی بغداد و نجف اشرف و همچنین مرزهای زمینی عراق وارد این کشور شوند.

وزارت کشور پاکستان افزود که عراق شرط ورود و خروج زائران پاکستانی از همان فرودگاهی که وارد عراق شده بودند، را برداشت و برای روان سازی رفت و آمد زائران، دو کشور اقدام به مدیریت موثرتر آژانس‌های مسافرتی خواهند کرد.

دهم مرداد امسال وزیر کشور پاکستان به دعوت «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود با هدف تعمیق روابط دوجانبه، روان سازی سفر زوار پاکستانی به عراق و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور به بغداد سفر کرد.

وزیر کشور پاکستان در راس یک هیات سیاسی و متشکل از چهره‌های برجسته مذهبی با رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر کشور عراق و هچنین با برخی از رهبران دینی این کشور نیز دیدار کرد.

اواسط خرداد امسال بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای عراقی خود سفر رسمی به بغداد کرد و طی آن با مقامات بلندپایه عراقی پیرامون تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. دو کشور توافق کردند که برای تقویت روابط مردمی به ویژه روان سازی سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق سرکنسولگری پاکستان در نجف اشرف به زودی گشایش یابد.

سالانه صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و همچنین در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند و برای سفر به عراق از طریق مسیرهای ارتباطی ایران استفاده می‌کنند.

احمد امجد علی سفیر پاکستان در عراق هفته‌های اخیر اعلام کرد که امسال بیش از یکصد هزار نفر از اتباع پاکستانی برای حضور در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم در کربلا به عراق سفر کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha