۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85578291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حال و هوای اربعین و اجتماعات باشکوه دلدادگان حسینی در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - میلیون‌ها نفر از شیعیان و عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام در پاکستان امروز به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و ضمن نمایش وحدت اسلامی، غم و اندوه خود را از اینکه امسال در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی حضور ندارند، ابراز داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز یکشنبه در پاکستان مصادف با ۱۹ صفر است و شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، لاهور، کراچی، کویته، حیدرآباد، پیشاور و اسکردو شاهد حضور صدها هزار نفر از سوگواران شهدای کربلا از جمله جاماندگان سفر عشق حسینی بود.

به همین مناسبت راهپیمایی‌های نمادین با عنوان پیاده‌روی اربعین حسینی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سایر شهرهای این کشور از جمله کراچی، لاهور، حیدرآباد، اسکردو و راولپندی برگزار شد.

گزارش تصویری از حال و هوای اربعین و اجتماعات دلدادگان حسینی در پاکستان

فریادهای «لبیک یا حسین» و «مرگ بر یزیدیت» در پاکستان طنین انداز شد و دلدادگان حسینی با ملت فلسطین و همچنین خانواده‌های شهدای حادثه دلخراش اتوبوس زائران پاکستانی در یزد ابراز همبستگی کردند.

آیین‌های ویژه چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا فردا دوشنبه مصادف با ۲۰ صفر نیز در مناطق مختلف پاکستان برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم بزرگداشت اربعین حسینی با شکوه هرچه تمام تر در بیشتر شهرهای پاکستان برگزار و تدابیر امنیتی خاصی نیز برای برگزاری این مراسم اندیشه خواهد شد.

پلیس در شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد به حالت آماده باش درآمده و خدمات تلفن همراه نیز در بیشتر شهرها تا پاسی از شب قطع است.

گزارش تصویری از حال و هوای اربعین و اجتماعات دلدادگان حسینی در پاکستان

در شهرهای کویته، کراچی، لاهور و پیشاور نیز تدابیر امنیتی ویژه‌ای اندیشده شد تا مراسم اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شود.

در اربعین حسینی، امام بارگاه‌ها (حسینیه) و مراکز مذهبی مملو از جمعیت می‌شود و این روز را در پاکستان «چهلم» می‌نامند.

گزارش تصویری از حال و هوای اربعین و اجتماعات دلدادگان حسینی در پاکستان

همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی و هفته پایانی ماه صفر ده ها هزار نفر از زائران پاکستانی به جمهوری اسلامی ایران و عراق سفر کردند و در راهپیمایی جهانی اربعین حضور یافتند. امسال نیز سفارت ایران و نمایندگی‌های چهارگانه کشورمان در پاکستان با هدف تسهیل سفر زائران عزیز پاکستانی روادید زیارتی ایران را رایگان صادر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha