۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85561330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چمران بر توسعه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران بر توسعه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در پایتخت تاکید کرد و گفت: کلانشهر تهران از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های فرهنگی و مذهبی برخوردار است و هرچقدر این برنامه ها با وسعت بیشتر برگزار شود، نشاط و پویایی بیشتری به جامعه داده‌ایم.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی ویژه کارکنان شهرداری تهران که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، افزود: در این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سعی شده در مناسبت‌های خاص و بصورت مردمی برگزار شود که خوشبختانه در تمامی برنامه‌ها استقبال مردم پرشور بوده است به عنوان مثال برنامه‌ای با عنوان محرم شهر در مجموعه آزادی تهران در حال برگزاری است که هر شب شاهد انبوهی از مردم هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی ویژه کارکنان شهرداری تهران گفت: جمع شدن همکاران شهرداری در یک مجموعه خود کار ارزشمندی است و چه مقدار ارزشمندتر خواهد بود زمانی که به خاطر قرآن و حفظ قرآن جمع شده باشیم.

وی اظهار کرد: آنچه را که در حفظ قرآن، آموزش قرآن و هرکار دیگری نظیر این مسائل انجام می‌دهیم برای آن است که در انتها بتوانیم به قرآن عمل کنیم که قرآن کتاب عمل و اقدام اعتقادی ما است.

چمران با بیان اینکه خوشا به حال آنان که با قرآن انس و الفتی صمیمانه دارند، گفت: این امر قطعا بر روحیه، روش کاری، میزان فعالیت، بازده اجتماعی و بهبود کیفیت روح و روان آن‌ها اثر خواهد گذاشت بنابراین از اینکه همکاران به ویژه خانواده‌های آن‌ها و علی‌الخصوص جوانان برومند روی به قرآن آوردند، استقبال می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: اگر قرآن سرلوحه زندگی ما باشد، قطعا زندگی ما هم در این دنیا و هم در آخرت، شرایط خوبی خواهد داشت.

برپایی بزرگترین پاتوق قرآنی کشور

همچنین معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در این مراسم با استقبال حدود ۱۰ هزار نفری از این جشنواره قرآنی گفت: با این استقبال ارزشمند ما می‌توانیم ادعا کنیم شهرداری تهران می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین پاتوق‌های قرآنی در کل کشور باشد.

مجید باقری با بیان اینکه بنا داریم با استمرار فعالیت های قرآنی به این شکل، انس با قرآن را در خانواده شهرداری وسعت دهیم، افزود: سوره بعدی که برای حفظ سراسری در نظر گرفتیم، سوره مبارکه ملک است از الان تا ماه مبارک رمضان فرصت هست که کارکنان شهرداری سوره مبارکه ملک را حفظ کنند و از جوایزی ارزشمندتر بهره‌مند شوند.

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفری جشنواره قرآنی

همچنین سرپرست اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه های مهربانی ویژه خانواده بزرگ شهرداری تهران خبر داد.

میثم حسینقلی زاده از قرائت، حفظ، اذان و آشنایی با مفاهیم قرآنی به عنوان محورهای این جشنواره یادکرد و گفت: با توجه به عناوین اعلام شده، شرکت کنندگان در ۲ رده سنی بزرگسال و کمتر از ۱۶ سال و ۲ بخش کتبی و شفاهی بایکدیگر رقابت کردند.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار و با هدف انس و آشنایی هرچه بیشتر کودکان با قرآن، حفظ سوره های کوتاه ویژه خردسالان به عنوان یکی دیگر از محورهای جشنواره مورد توجه قرار گرفت و تمام حافظان این محور به طور ویژه تقدیر شدند.

حسینقلی زاده همچنین از حفظ سوره واقعه ویژه خانواده بزرگ شهرداری تهران و اهدا هدیه یک میلیون تومانی به تمام حافظان این سوره خبر داد و گفت: به تعداد هریک از حافظان سوره واقعه در خانواده، جایزه یک میلیون تومانی اهدا شد.

به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی به همت اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری و با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha