«یحیی سنوار» سمبل مبارزه با رژیم اسرائیل در تمام سرزمین‌های عرب منطقه است

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز می‌توان یحیی سنوار را به عنوان قدرتمندترین فرد حماس قلمداد کرد، گفت: سنوار به عنوان سمبل مبارزه با رژیم اسرائیل در تمام سرزمین‌های عرب منطقه شناخته می‌شود.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص ویژگی‌های شخصیتی یحیی سنوار که به تازگی جانشین شهید اسماعیل هنیه در ساختار جنبش مقاومت فلسطین حماس شده است، اظهارداشت: انتخاب یحیی سنوار در این مقطع زمانی به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه در جایگاه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس یک اتفاق بسیار مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده در تحولات سرزمین‌های اشغالی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی یحیی سنوار و کسی که چندین سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس بوده است، گفت: در این برهه سخت، پیچیده و تعیین کننده‌ای که قرار داریم انتخاب فردی همچون یحیی سنوار که شخصیتی کاریزماتیک و با سابقه‌ای درخشان در مبارزه با رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود، می‌تواند نویدبخش اتفافات بهتری برای مردم مظلوم و مقاوم فلسطین باشد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: رژیم صهیونیستی در ۱۰ ماه گذشته به شدت به دنبال پیدا کردن کوچک‌ترین اطلاعاتی از آقای سنوار به منظور بازداشت یا ترور وی بوده، اما با ناکامی اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص مواجه شده است. رژیم صهیونیستی تا به امروز نه تنها موفق به دسترسی به آقای سنوار نشده بلکه امروز می‌توان از آقای سنوار به عنوان قدرتمندترین فرد در جنبش مقاومت فلسطین حماس یاد کرد، موضوعی که نگرانی و عصبانیت رژیم صهیونیستی و شاید برخی جریانات سازش کار در کشورهای عرب منطقه را به دنبال داشته باشد.

مومنی با بیان اینکه یحیی سنوار به عنوان سمبل مبارزه با رژیم اسرائیل در تمام سرزمین‌های عرب منطقه شناخته می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های یحیی سنوار این هست که وی به شدت به باورها و اعتقادات مردم فلسطین در مبارزه با اسرائیل و آزادی قدس شریف پایبند است و در این خصوص اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های یحیی سنوار این است که در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین با تمام توان در صحنه‌های خطرناک مبارزاتی و میدانی حضور داشته که این موضوع برای مردم فلسطین بسیار مهم است و همین باعث محبوبیت این فرمانده عالی رتبه حماس شده است.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: باتوجه به جایگاه جدید سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وی باید در مذاکرات دیپلماتیک جهت دستیابی به آتش بس حضور داشته باشد و در اینجا موضوعی که اهمیت پیدا می‌کند بحث تأمین امنیت وی هست.

مومنی بیان کرد: به نظر می‌آید که سنوار بتواند ضمن شکست نهایی صهیونیست‌ها در میدان مبارزاتی، در دوران پس از جنگ و ایجاد آتش بس بتواند در بازسازی قوای حماس نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین انتخاب سنوار در شرایط بحرانی فعلی می‌تواند در چند بُعد دارای اهمیت باشد، یکی پیشروی مذاکرات سیاسی آتش بس با طرف‌های حاضر در آن مذاکرات، یکی پیشرفت در تحقق اهداف تعیین شده در میدان عملیاتی و مبارزاتی و دیگری احقاق حقوق ملت فلسطین که در تمام زمینه‌های اشاره شده، یحیی سنوار دارای تجربه و کارنامه درخشانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha