نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه جهان‌ در ایران برگزار می‌شود

اصفهان-ایرنا- رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه در جهان، بهمن امسال در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هاشم داداش‌پور روز چهارشنبه در افتتاحیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این المپیاد شامل انواع ورزش‌های دیجیتالی و فناوری‌هایی است که با هدف برقراری ارتباط بین فناوری و ورزش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۴ میلیون نفر از جمعیت کشور، روزی یک تا ۲۱ ساعت از وقت خود را صرف بازی‌های دیجیتالی می‌کنند، گفت: این آمار بیانگر این است که بازی‌های فکری و ورزشی در ذهن قشر نوجوان و جوان جامعه ما نفوذ کرده است و این مولفه باید در سطح دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: در همین راستا ثبت‌نام برای شرکت در نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه کشور شامل ۱۸ رشته با مشارکت حدود ۱۵ هزار نفر در بهار امسال صورت‌ گرفت.

وی افزود: پس از برگزاری المپیاد استانی در مهر سالجاری، المپیاد ملی آن در بهمن‌ ماه در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

داداش پور همچنین یادآور شد: بازی‌های بومی و محلی زیادی در کشورمان وجود دارد که با فرهنگ و تاریخ ملی آمیخته شده است و اقوام مختلف در عرصه قهرمانی به آن ورود پیدا کرده‌اند.

این مقام مسوول گفت: سازمان امور دانشجویان می‌تواند نقش مهمی در پرورش استعدادهای ورزشی در کشور داشته باشد و امسال بازی‌های بومی و محلی در دانشگاه‌ها برپا و یک پل ارتباطی بین فرهنگ بومی هر استان با مراکز علمی و دانشگاهی زده شد.

وی با اشاره به دوران کرونا و توقف بسیاری از تحرکات ورزشی خاطرنشان کرد: در اسفند سال ۱۴۰۱ عرصه جدیدی برای بازگشت به شرایط پیش‌ از این بیماری در دانشگاه‌ها ایجاد و همزمان پنج رویداد بزرگ در دانشگاه‌های کشور آغاز شد.

نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه جهان‌ در ایران برگزار می‌شود

داداش‌پور اضافه کرد: برای برگزاری المپیاد قهرمانی در دانشگاه‌های کشور تلاش زیادی شده است و جمعی از ورزشکاران حاضر در المپیاد اصفهان از دانشجویان موفق در المپیاد گذشته در تبریز هستند.

معاون وزیر علوم با اشاره به برگزاری شانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان در اصفهان تصریح کرد: المپیاد ورزش‌های قهرمانی کشور بزرگترین رویداد ورزشی در ایران محسوب می‌شود و تاکنون نمونه این رویداد مشتمل بر ۱۳ رشته با ۶ هزار نفر شرکت‌کننده، برگزار نشده است.

تجهیز خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان به امکانات ورزشی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: این‌ دانشگاه خوابگاه‌های دانشجویی دختران را مجهز به باغی کرده که شامل سالن‌ و زمین‌ رشته‌های مختلف ورزشی مثل والیبال، بسکتبال و بدنسازی است.

سیدعلی‌محمد میرمحمد میبدی همچنین با اشاره به افتخارات این دانشگاه تصریح کرد: امروزه بسیاری از دستاوردهای عرصه موشکی و راداری کشور از جمله ساخت رادار جماران توسط دانشجویان همین دانشگاه طراحی شده و این مرکز علمی تربیت افتخارآفرینانی همچون شهید فخری‌زاده و ۱۴۶ شهید دیگر را در کارنامه خود دارد.

نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه جهان‌ در ایران برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور روز دوشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و تا ۲۴ مرداد جاری ادامه دارد.

۲ دانشگاه اصلی اصفهان در این روزهای تابستانی در مجموع میزبان حدود پنج هزار دانشجوی دختر و پسر در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های کشور هستند.

شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور با حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجو از ۱۲۸ دانشگاه از دوشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان، کار خود را آغاز کرد.

در این دوره از المپیاد، دانشجویان دختر سراسر کشور در ۱۳ رشته هندبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس‌ روی‌ میز، تکواندو، شنا، بدمینتون، شطرنج، دو و میدانی، ووشو، کاراته و تیراندازی به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha