رویکرد دولت حمایت همه جانبه از واحدهای فناور در کردستان است

سنندج- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: نگرش دولت در استان حمایت همه جانبه از واحدهای فناور تحت حمایت پارک است و در این راستا کمک به کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی باید در اولویت گفتمان فناوری و نوآوری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بابک سوری روز پنجشنبه در بازدید از سه واحد فناور صنایع بسپار گستر ژین یاران، هورام رایحه بریتان و نیروپردازان زانا زاگرس سنه در سنندج اظهار کرد: تمرکز بر رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از محورهای اساسی فعالیت‌هایش در حوزه اقتصاد و صنعت است و در این راه آنچه که در اجرای نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مورد هدف بوده، افزایش هرچه بیشتر نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به انتخاب پارک علم و فناوری کردستان به عنوان دبیرخانه توسعه تعاملات علمی و فناورانه با اقلیم کردستان، افزود: توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با اقلیم کردستان از اولویت‌های وزارت عتف و به تبع آن پارک علم و فناوری کردستان است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: این اقدام بعنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات و دروازه ورود محصولات فناورانه و دانش بنیان ایرانی در بازار اقلیم کردستان، کشور عراق و کشورهای حوزه غرب خلیج فارس (با تاکید بر کشورهای اردن و سوریه) می تواند نقش مهمی در ارتقا و تسهیل صادرات محصولات واحدهای فناور و تعاملات علمی و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری کردستان داشته باشد.

سوری ادامه داد: رویکرد مدیریت و کارکنان پارک علم و فناوری کردستان، تسهیل فرآیند فعالیت واحدهای فناور و اهتمام در حل مشکلات و چالش‌های این همراهان همیشگی پارک است و بازدیدهای بنده و دیگر همکاران از واحدهای فناور در راستای احصای این مشکلات و تلاش در جهت حل این چالش‌ها در سطح استانی و کشوری به هر طریق ممکن است.

صنایع بسپار گستر ژین یاران تولید فیلرهای زیست تخریب‌پذیر بر پایه نشاسته و پلی اتیلن، هورام رایحه بریتان تولید کننده عطر و ادکلن برپایه رایحه گلهای بومی استان و نیروپردازان زانا زاگرس سنه تولید کننده تولید انواع سیم های مسی و آلومینیومی در مقاطع مختلف و عایق‌های استرند تولید و انتقال برق هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha