استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز حضور زائران اربعین در مرز خسروی از آمادگی کامل تمامی ظرفیت ها و بخش های مختلف برای پذیرایی از زوار خبر داد.

محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های خدمات رسانی به زوار اربعین در مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تجربه زمانبندی سال گذشته آمار زائران در مرز خسروی به تدریج بالا می رود و اکنون نیز به میزان حضور زائرانی که به شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی می آیند امکانات و ظرفیت های خدمات رسانی فراهم و برقرار است.

وی تصریح کرد: طی ۲ روز آینده شاهد تکمیل تمامی فرصت ها و امکانات رفاهی و خدماتی به زائران خواهیم بود و از اوایل هفته آینده به طور کلی شاهد آماده سازی کامل و ارتقای وضعیت موجود به منظور حضور انبوه زائران را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: ازمیانه ی هفته آینده شاهد اوج تردد زائران خواهیم بود و با توجه به شبیه سازی سال گذشته و مناسبت های ماه صفر از ۲۴ مرداد ماه تا اوایل شهریورماه مرز خسروی شاهد بیشترین پذیرش تعداد زائران خواهد بود.

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

آماده سازی ۲۷۰ هکتار پارکینگ برای خودروهای سواری زائران

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب پارکینگ ها برای استفاده خودروهای سواری زائران، گفت: امسال اربعین در بحث ظرفیت پارکینگ ها توسعه بسیاری خوبی صورت گرفته اکنون پارکینگ های کمربندی مرز و برکت آماده است ضمن اینکه برای احتیاط نیز در مرز پرویزخان چندین پارکینگ را آماده داریم که با تکمیل شدن ظرفیت پارکینگ ها می توانیم از آن ها نیز استفاده کنیم ضمن اینکه قرار است از قصرشیرین به سمت مرز خسروی پارکینگ ها را به صورت پلکانی افزایش دهیم.

آمادگی چهار مجموعه بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران

صحرایی با اشاره به استقرار چهار مجموعه بیمارستانی گفت: مرکز بهداشتی درمانی ثارالله با تمام امکانات و تجهیزات در مرز خسروی آماده خدمات رسانی روزانه به یک هزار نفر زائر است ضمن اینکه درمانگاه قرارگاه وزارت دفاع نیز در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی تا فردا مستقر می شود.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: از انتهای هفته آینده نیز بیمارستان سیار قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در سه راه نصرآباد انتهای قصرشیرین به سمت مرز خسروی برپا می شود و یک بیمارستان سیار نیز توسط ارتش برای خدمات رسانی به زوار راه اندازی خواهد شد که با توجه به گرما اتاق های سرد و سرویس دهی و مراقبت به مادران دارای کودک و همینطور مادران باردار نیز پیش بینی شده است. استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

فعالیت بیش از ۳۰۰ موکب

استاندار کرمانشاه گفت: در بحث اسکان و تغذیه زائران نیز بیش از ۳۰۰ موکب از ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرز خسروی، طول مسیر و ورودی شهرستان های استان برپا می شود که خدمات مختلفی را قرار است به زائران ارائه کنند و بیشترین تراکم موکب ها برای خدمات رسانی به زائران در مرز خسروی خواهد بود و آب شرب و یخ مورد نیاز نیز تامین شده است.

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

استقرار ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون برای جابجایی زائران

صحرایی اضافه کرد: ۱۷۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابجایی زائران هم اکنون در قصرشیرین و مرز خسروی مستقر شده است که از این تعداد ۱۲۰ دستگاه در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی و ۵۰ دستگاه در منذریه مستقر می شود ضمن اینکه ۴۰ دستگاه ون از ورودی خسروی تا ورودی پایانه نیز فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته بودن تردد زائران از مرز خسروی گفت: با اجرای طرح سجاد زائران در کوتاه ترین زمان ممکن از مرز خارج می شوند ضمن اینکه امکان ظرفیت اسکان روزانه ۳۰ هزار نفر نیز در مرز خسروی و شهر قصرشیرین نیز فراهم شده است. استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

استاندار کرمانشاه صبح امروز در راس هیاتی متشکل از دبیر ستاد اربعین و فرماندار قصرشیرین و جمعی از اعضای ستاد اربعین از زیرساخت های خدمات رسانی به زوار اربعین در قصرشیرین تا نقطه صفر مرز خسروی شامل پارکینگ های مرز پرویزخان، پارکینگ های کمربندی قصرشیرین تا مرز خسروی، قرارگاه اربعین وزارت دفاع، جاده برکت، پایانه مرزی و قرارگاه ارتش بازدید کرد و ضمن بررسی بخش های مختلف و ارائه دستورات لازم بر ارتقا و آمادگی کامل این مجموعه ها برای پذیرش زائران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha