اجرای ابرپروژه‌های صنعتی، راهکار جبران عقب‌ماندگی گلستان است
زنگانه استاندار گلستان

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: این استان در زمینه زیرساخت‌های صنعتی عقب ماندگی تاریخی دارد و اجرای ابر پروژه‌ها با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی، راهکار اصلی جبران این کمبود زیر ساختی است.

به گزارش ایرنا ، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران برتر گلستان، اظهار کرد: طرح توسعه کلان‌پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق یکی از طرح های زیرساختی تاثیرگذار توسعه منطقه به شمار می رود که با اجرای آن ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه در حال تامین است و طبق برنامه قرار است برق تولیدی آن به تولیدکنندگان مجتمع پتروشیمی گلستان و دیگر صنایع اختصاص یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، زیر ساخت انتقال برق از سیکل ترکیبی علی آبادکتول به شهرک هزار هکتاری اترک در حال اجراست.

به گفته استاندار گلستان تاکنون در حوزه برق منطقه‌ای استان ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در دست اقدام است.

زنگانه قرار گرفتن جزو ۲ استان امن کشور در زمینه سرمایه گذاری، برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هزار و ۳۰۰ مصوبه رفع موانع تولید، رشد سرمایه گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و رشد جذب سرمایه‌گذاری از ۲.۸ به ۲۴ میلیون دلار، رشد صنعتی ۷.۹ درصد و رساندن نرخ مشارکت اقتصادی استان به میانگین کشوری، کاهش نرخ بیکاری در انتهای بهار سال ۱۴۰۳ به میانگین کشوری رو به بهبود قرار دادن نرخ تورم مقایسه‌ای استان نسبت به سایر استان های کشور را از جمله اقدام‌های تاثیرگذار توسعه اقتصادی دگلستان در دولت سیزدهم برشمرد.

استاندار گلستان در خصوص تکمیل سد نرماب مینودشت گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم زیرساختی استان تخصیص یافته که ۱۵ هزار میلیارد ریال مصوبه سفر دوم دولت سیزدهم است.

وی از تخصیص پساب فاضلاب شهر گرگان برای تامین آب موردنیاز مجتمع پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: اضافه بازچرخانی آب پساب فاضلاب شهر گرگان در اختیار منطقه آزاد تجاری اینچه برون و شهرک هزار هکتاری اترک در شمال استان قرار می‌گیرد.

حفظ هفت هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی در گلستان

رییس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: طی سه سال اخیر، هفت هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی با فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان احیا و از ورشکستگی ۳۱۹ واحد جلوگیری شد.

حیدر آسیابی افزود: در این بازه زمانی ، هزار و ۴۸۹ تقاضای حمایت از ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی سرمایه گذاران در بخش های مختلف ارائه شد که هزار و ۲۴۸ تقاضا با پیگیری این ستاد و همراهی دستگاه های مرتبط استانی مرتفع شده است.

وی اجرای طرح گردشگری آشوراده و تاثیرگذار در صنعت گردشگری گلستان را یکی از اقدام های مهم تاثیرگذار دادگستری برشمرد و گفت: دستگاه قضایی استان در کنار رونق اقتصادی خواهد بود.

آسیابی با تاکید بر حل ناترازی برق واحدهای تولیدی استان، افزود: سرمایه گذاری در حل ناترازی برق که جزو زیرساخت توسعه صنعت در استان به شمار می رود، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که ظرفیت توسعه اقتصاد در گلستان در بخش صنعت و معدن وجود دارد، خاطرنشان کرد: با افزایش سرمایه گذاری در این بخش می توان به خوبی از این ظرفیت به خوبی برای توسعه اقتصادی منطقه بهره‌برداری کرد.

استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و کشاورزی، صنعت و گردشگری اولویت های سرمایه گذاری برای توسعه اقتصادی آن به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha