دانشگاه‌ها به سمت مهارت افزایی حرکت کنند

تبریز- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه باید ۴۰ درصد دانشجویان مهارت بیاموزند، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت افزایی حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، هاشم داداش پور عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته پسران) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با اشاره به آغاز طرح‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در طول سه سال گذشته، اظهار داشت: این موضوع یک وظیفه اداری و مسئولیت اجتماعی برای ما است.

وی افزود: اغلب دانشجویان شاهد و ایثارگر، مشکل تامین شغلی دارند که وزارت علوم در این خصوص کاری نمی‌تواند انجام دهد ولی قادر به بسترسازی برای مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر به منظور کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه یک دانشجوی شاهد می‌تواند یاد بگیرد و یاد بدهد، ادامه داد: آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و بر اساس برنامه هفتم توسعه نیز باید ۴۰ درصد دانشجویان، مهارت کسب کنند.

داداش پور با اشاره به تحصیل بیش از سه میلیون دانشجو در کشور، گفت: دستیابی به هدف برنامه هفتم توسعه ۲ راه دارد که راه نخست افزایش گستره دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی است تا دانشجویان بیشتر در این نوع دانشگاه‌ها تحصیل کنند اما با توجه به اینکه اکنون تنها ۱۰ درصد دانشجویان در این دانشگاه‌ها حضور دارند، دستیابی به این هدف بسیار دشوار و هزینه بر است.

وی ادامه داد: راه دوم، حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت افزایی است که این موضوع در دنیا نیز مطرح است.

وی تاکید کرد: وظیفه آموزش عالی تا به امروز صرفا آگاهی بخشی و آموزش بوده ولی اکنون دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند و در این راستا نیز سه طرح را در وزارت علوم اجرایی کردیم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تصویب طرح شورای گسترش مبنی بر گذراندن ۳۸ واحد دانشجویان کارشناسی در صنعت، افزود: بورسیه صنعت و مشاغل راه اندازی شده و در دفترچه جدید نیز ۴۳ شرکت تقاضای این بورسیه را کرده‌اند.

وی افزود: در طرح سوم وزارت علوم نیز برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مثل دوره دانشگاه هنر اسلامی تبریز که دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به کسب مهارت مشغول شدند برگزار شد.

سجاد پاکزاد، رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز افزود: کارهای بزرگی برای هماهنگی‌ها و میزبانی هرچه بهتر از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور انجام گرفته است و امروز بخش پسران این دوره به پایان رسیده و امیدواریم با همین انرژی بتوانیم بخش دختران را از فردا آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: اساتید دوره اذعان دارند که هنرآموزان، علاقه بسیار و تلاش و همت بالایی برای کسب مهارت در این دوره ۹روزه داشتند که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: علی رغم تهیه و تدوین برنامه‌های متنوع برای گذراندن اوقات فراغت دانشجویان ولی گاهی هنرآموزان تا پاسی از شب در کارگاه‌ها مشغول به کار بودند تا هنر دست خود را تکمیل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha